NEWS
Parenzana 2024-s

Osvrt na 46. Susret pjevačkih zborova u Poreču Naš kanat je lip

kanat_1
06.06.2018. 22:09; ; Početna / Kultura / Osvrt na 46. Susret pjevačkih zborova u Poreču Naš kanat je lip

Zborovi iz Istarske i Primorsko-goranske županije te Italije i Slovenije, njih 24, ovoga su se vikenda u Poreču okupili na 46. Susretu pjevačkih zborova Naš kanat je lip. Više od šesto pjevača i pjevačica nastupilo je u Istarskoj sabornici, a dio njih i na Trgu slobode, gdje se održao off-program.

Prve večeri susreta, 1. lipnja, nakon pozdravnih riječi ravnateljice Pučkog otvorenog učilišta Snježane Radetić, dogradonačelnice Nadije Štifanić Dobrilović, pročelnika Odjela za kulturu IŽ Vladimira Torbice i predsjednice Programskog i stručnog odbora Đeni Dekleva-Radaković, nastupilo je 13 zborova, dok je druga večer okupila njih 11.

Budući da se u ovoj godini obilježava dvadeset peta godišnjica smrti velikana istarske i hrvatske glazbe, profesora, dirigenta, skladatelja i glazbenog pedagoga Slavka Zlatića, prvog predsjednika Susreta Naš kanat je lip, zborovi su mu odali počast izvedbama njegovih zborskih skladbi.

Nagrade 46. Kanta

Novokomponirane zborske skladbe objedinjene su u još jednoj, XIV. glazbenoj zbirci Naš kanat je lip, koja je predstavljena tijekom subotnjeg programa. Po raspisanom natječaju u 2017. godini nagrađena je jedna skladba, skladana umjetničkom obradom istarske ljestvice na čakavski tekst. U Istarskoj sabornici Luki Demarinu dodijeljena je II. Nagrada za skladbu “Morčić”, skladanu za ženski zbor i klavir na tekst Drage Gervaisa.

Pred sam završetak koncertnog programa u subotu navečer podijeljene su još dvije nagrade. Susret zborova Naš Kanat je lip dodijelio je Nagradu za najbolju praizvedbu s Natječaja za nove skladbe iz 2016. godine za skladbu “Pusni tanci” skladateljice Hede Gospodnetić te diplomu i novčanu nagradu Mješovitom pjevačkom zboru Roženice iz Pazina.
Nagradu za najbolju izvedbu skladbe skladane na propozicijama istarske ljestvice i čakavskog dijalekta hrvatskog skladatelja, koju dodjeljuje Hrvatsko društvo skladatelja, dobila je Vokalna skupina Ad Libitum iz Brtonigle. Za izvedbu skladbe “Uspavanka” Slavka Zlatića primili su diplomu, umjetničku plaketu i novčanu nagradu.

Članovi Prosudbene komisije za ocjenjivanje novih skladbi bili su skladateljica prof. Sanja Drakulić i dirigent prof. Neven Radaković, a članovi Prosudbene komisije za izbor najbolje izvedene skladbe sastojala se od maestra prof. Denisa Modrušana i maestra prof. Nevena Radakovića.

Popratni program

Na Trgu slobode, paralelno s koncertnim programom u Istarskoj sabornici, nastupilo je desetak zborova uz scenografiju koju je od fotografija istarskih motiva izradio jedan od značajnijih hrvatskih suvremenih umjetnika, Sven Stilinović. Off-program istarsku je pjesmu tako izveo na ulice kako bi je približio i nekoj novoj publici, a dio zboraša zapjevao je u šetnji gradom.

Uz novost u programu, ususret 46. Kantu u Učilištu je održano i predavanje profesora Ante Cukrova o podrijetlu i obilježjima istarske ljestvice. Izvođenje skladbi na istarskoj ljestvici temeljni je uvjet očuvanju ove važne nematerijalne baštine pod zaštitom UNESCO-a, na čemu Kanat sustavno radi već gotovo pola stoljeća. Komponiranje novih skladbi, s druge strane, težak zadatak i za najvještije skladatelje, ostaje kao najistaknutiji cilj manifestacije i garancija osnaživanja glazbenog nasljeđa prepoznatog na svjetskoj razini.

Nastupili su…

Prve večeri 46. Kanta nastupili su porečki Mješoviti pjevački zbor “Joakim Rakovac”, slovenski Muški pjevački zbor “Delfin” iz Izole, Mješoviti pjevački zbor “Jeka Primorje” iz Rijeke, porečka Vokalna skupina “Parentine”, novigradski Mješoviti pjevački zbor “Lavanda”, Mješoviti pjevački zbor “Kuje” iz Ližnjana, riječki Mješoviti pjevački zbor Slovenskog doma KPD “Bazovica” i Mješoviti pjevački zbor “Rijeka-Sempre Allegro”, Vokalna skupina “AD Libitum” iz Brtonigle, tršćanski Mješoviti pjevački zbor “Slovenec-Slavec”, Vokalna grupa “Romansa” iz Buja, Akademski zbor Konzervatorija “Giuseppe Tartini” iz Trsta i Mješoviti pjevački zbor Glazbenog društva “Sokol” iz Buzeta.

Druge večeri nastupilo je 11 zborova i to: Mješoviti pjevački zbor “Ronjgi” iz Viškova, Vokalna skupina “Lira” Rijeka, Mješoviti pjevački zbor i ženska vokalna skupina Trsat iz Rijeke, Mješoviti pjevački zbor “Korona” iz Umaga, Mješovita vokalna skupina “Nešpula” iz Pule, Mješoviti pjevački zbor “Arpa” ZT “Dott. Silvio Fortuna” iz Višnjana, Vokalna skupina KUD-a “Zvir” iz Jelenja, Mješoviti pjevački zbor “Svoboda” iz slovenskog Mengeša, pazinski Mješoviti pjevački zbor “Roženice”, Mješoviti pjevački zbor HGD “Zvijezda Danica” iz Kraljevice te Mješoviti pjevački zbor “Matko Brajša Rašan” iz Pule.

Print Friendly, PDF & Email