NEWS

„Priče u slikama“ Izložba radova polaznica slikarske grupe Zajednice Talijana Poreč od četvrtka, 23. svibnja

22.05.2019. 23:28; Učitavanja: 34; Početna / Kultura / „Priče u slikama“ Izložba radova polaznica slikarske grupe Zajednice Talijana Poreč od četvrtka, 23. svibnja
60668968_1307508006080540_3180252604982624256_n

Umjetničko stvaranje je proces koji zahtjeva ispunjenje barem dva preduvjeta: prvi je taj da osoba koja stvara ima viziju, ideju onoga što želi izraziti svojim radom, a drugi je vještina autora da svoju zamisao materijalizira u djelo. Izmjenama pokušaja i pogrešaka nastaje ono što je osoba koja stvara zamislila. Svako umjetničko djelo je rezultat stvaranja koji se proteže između vizije i ispravaka pokušaja da izrazimo u idealnom obliku. Ideja je poticaj, ideja živi u nama sve dok je vještina ne iznese u materiju. Takav je proces stvaranja i učenja u umjetnosti koji se iznova ponavlja kod svakog pojedinca i grupe.

Izložba se otvara u četvrtak, 23. svibnja u 18 sati u prostorijama Teatrina Zajednice Talijana Poreč.
​​
La creazione artistica è un processo che richiede di soddisfare almeno due condizioni preliminari. In primo luogo si sottintende che l’ essere creante sia portato da una visione, da un idea ben precisa di ciò che vuol esprimere, accompagnata obbligatoriamente dall’ abilità del’ autore a materializzare il suo pensiero in un opera concreta. I cambiamenti nelle bozze e le correzioni degli errori diventano parte integrante del lavoro, frutto dell’ idea portante che accompagna l’autore nella realizzazione artistica.
Infatti ogni opera artistica è il risultato di un lavoro, di un percorso, che si delinea tra visioni, correzioni e tentativi esperssi in forma ideale. L’ idea è uno stimolo, l’ idea vive dentro a noi stessi finchè l’ abilità non la trasforma in materia. Questo è il processo della creatività e dello studio nell’ arte che si ripete nuovamente in ogni singolo o in un gruppo.

Kako ova grupa postoji već dugi niz godina, nameće se pitanje; Koliko je učenje vještine već savladano i koliko je postojanje grupe opravdano radi druženja i užitka u zajedničkom stvaranju? Odgovor leži u kvaliteti i količini radova koji su ovdje predstavljeni. Polaznice ove grupe dugi niz godina zajedno stvaranju i sudjeluju u zajedničkom i individualnom procesu učenja, a odabrani radovi su dio opusa nastalog u grupi, nadopunjeni djelima nastalim individualnim istraživanjima izvan grupe. Kvaliteta i količina radova ovdje predstavljena govori o tome da je grupa vrlo motivirana za rad i nove izazove, a nove ideje svjedoče o ljubavi prema umjetničkom stvaralaštvu. Na gledaocu je da spozna i doživi koliko je vještina slikanja već savladana, te da prepozna da je ključ koji spaja autorice ljubav prema umjetničkom stvaranju.
Visto che questo è un gruppo che opera assieme da oltre un decennio, si fa spontanea la domanda sul livello di preparazione nelle abilità e sulla giustificazione dell’ esistenza del gruppo finalizzata a piacevoli incontri accomunati dall’ amore per l’ arte e per le realizzazioni creative. La risposta si concretizza nella qualità e nella quantità dei lavori presentati in questo allestimento. Le attiviste frequentano il corso da anni, creano assieme e partecipano nel processo individuale e collettivo, nello studio e le opere scelte sono in parte i lavori realizzati in gruppo completati da ricerche individuali singole. La qualità e la quantità dei lavori presenta una testimonianza di grande affetto nell’ atto del creare e di vivere l’ arte. Al visitatore il compito di osservare, vedere, vivere, capire quanto l’ abilità dei pennelli sia stata superata e di riconoscere che la chiave che lega le autrici sia l’ amore verso la creatività artistica.
​​Među ovim radovima naći ćemo vrlo tradicionalne motive mrtve prirode u crtačkoj tehnici, ugljenom i olovkom. Nadalje, autorice su slikale reprodukcije umjetničkih djela u tehnici akrila i ulja na platnu, te akrila na papiru, pokoji akvarel. Svoju su interpretaciju umjetničkih djela naslikale obogaćenu za doživljaj o minulom vremenu. Inspiracija je često bila, makar i podsvjesno način života umjetnika koji je naslikao neko djelo. Vizije djela, umjetnosti i priča navedene su vrlo osobno. Dok motivi imaju jednaki nazivnik, likovni jezik razlikuje se poput lepeze stilova. U svake je autorice pojedinačno vrlo prepoznatljiv po koloritu, ekspresiji i dinamici likovnih elemenata u kompoziciji. Prepoznatljive su osobne atmosfere i fakture svake autorice pojedinačno.
Nei lavori ritroveremo i motivi tradizionali della natura morta nella tecnica artistica, a matita ed a carboncino ma non solo perchè le autrici hanno riprodotto note opere d’ arte ad acrilico, olio su tela, acrilico su carta e qualche acquerello. Le loro interpretazioni dell’ opera d’ arte sono personalizzate in quanto arricchite da una particolare pattina dei tempi passati. Nel creare hanno tratto spesso ispirazione, forse nel subconscio anche dal modo di vita dell’ autore dell’ originale. Le visioni dell’ opera, dell’ arte e della storia sono presentate in maniera molto personale e mentre i motivi vengono presentati in un comune denominatore è la lingua artistica che fa la differenza. Ogni autrice è un artista con personalità che si riconosce per un proprio colorito, per l’ espressione e per la dinamica degli elememnti artistici nella composizione. Nei lavori si scorgono facilmente sia le atmosfere personali che e le fatture di ogni autrice singolarmente.

​Priče u slikama izložba je koja objedinjava stvaralaštvo grupe koja sanja umjetnost, grupe koja voli stvaralaštvo. Mnoge od tih priča još čekaju da budu ispričane…

Le storie delle immagini è una mostra che riunisce la creatività di un gruppo che sogna l’ arte e che ama la creatività. Tante di queste storie sono ancora appena in attesa di essere raccontate.

mr.art. Marina Pacenti, prof.

Print Friendly, PDF & Email
MAX 14-23-6-S