Najava kino-programa i izložbi za ovaj tjedan
Kino
petak, 19.11.2021. i subota, 20.11.2021. u 18.00
NESAVRŠENI ROBOT RON – sinkronizirano
izvorno ime: Ron’s Gone Wrong
redatelj: Sarah Smith, Jean-Philippe Vine, Octavio E. Rodriguez
žanr: animirani
trajanje: 106 min
sadržaj: Ovo je priča o Barneyju, neobičnom dječaku koji se bori s vladavinom društvenih medija, i Ronu, njegovom novom digitalnom uređaju koji može hodati i razgovarati, i koji je stvoren da mu bude trenutni ‘najbolji prijatelj‘.Ronove urnebesne smetnje pokreću ih na nezaboravno putovanje u kojem se dječak i robot upoznaju s izazovima, ali i neslućenim prednostima istinskog prijateljstva.
petak, 19.11.2021. i subota, 20.11.2021. u 20.00
PLAVI CVIJET (12 god)
izvorno ime: Plavi cvijet
redatelj: Zrinko Ogresta
žanr: drama
uloge: Vanja Ćirić, Anja Šovagović Despot, Tea Harčević, Nikša Butijer, Doris Šarić-Kukuljica, Alen Liverić
trajanje: 83 minute
sadržaj: Mirjana je službenica u zagrebačkoj tvornici konca. Na dan proslave 20. obljetnice rada, Mirjanini susreti i razgovori s bližnjima osvjetljavaju dijelove njezina života: onaj iza nje, onaj koji vodi i onaj koji joj tek predstoji. Plavi cvijet film je o ženi, majci i kćeri, film koji budi emotivne asocijacije i nuka nas da dobro promotrimo sami sebe.
Rezervacija i kupnja ulaznica moguća je na blagajni Učilišta ili preko internetskog rezervacijskog sustava: www.rezervacije-poup.hr.
Likovna djelatnost
- PHOTODISTORZIJA:
Bijenalna fotografska izložba ove se godine sastoji od dvije samostalne izložbe u galeriji Zuccato i skupne izložbe odabranih autora pristiglih na natječaj u Maloj galeriji. Zajedničko otvorenje bit će u galeriji Zuccato u srijedu, 17. 11. u 19 sati, gdje će ujedno biti proglašen pobjednik natječajnog dijela. Nagrada autoru bit će samostalna izložba u Maloj galeriji 2023. godine na XI. Pohotodistorziji.
ZEN VRTOVI // Igor Zirojević / samostalna izložba fotografija
Otvorenje u srijedu, 17.11. u 19 sati
galerija Zuccato, Decumanus 34
trajanje izložbe: 17. 11. – 4. 12. 2021.
radno vrijeme galerije: svakim danom 10 – 12 i 16 – 19 sati
nedjeljom i blagdanima zatvoreno
Serijom Zen Vrtovi iz 2011. u kojima započinje bavljenje idejom transcendentalne ljepote i poetikom odbačenosti, otvara novo poglavlje svog umjetničkog rada radikalno pomičući fokus svog interesa na istraživanje višestrukih percepcija objekta približavajući se gotovo apstraktnom izrazu. Izrazit interes za problematiziranjem slojevite percepcije prostora i interpretacije prostornosti, krećući se izvan klasičnih žanrovskih odrednica kategorije pejzaža, realizira u ciklusima fotografija tzv. Entropijskih pejzaža koje od 2013. snima iz zraka i za koje osvaja prvu nagradu Međunarodnog festivala fotografije Photodays u Rovinju. Serija fotografija iz 2013. nastaje kao posljedica istraživanja odnosa prirode i čovjeka sa ciljem kritičkog propitivanja percepcije širokog spektra ljudskih intervencija u prostoru i kao takva donosi redom velike formate tzv. antipejzaže napuštenih industrijskih prostora, kamenoloma, morskih površina, spaljenih i onečišćenih krajolika kao ljudskih otisaka u prostoru. U radovima ciklusa Entropija – Kontinuum iz 2015. mada i dalje inzistira na dekonstrukcijskom principu istraživanja krajobraza, autorski se više usmjerava na specifične prostorne pseudoarhitektonske “tvorevine” unutar artificijelnih krajolika velikih industrijskih pogona (Petrokemija) u kojima se ljudsko prisustvo u potpunosti dokinulo.
Trajno preokupiran temom ambivalentnih osjećaja i odnosa spram urbanog prostora koji nastanjuje, u kojemu se svakodnevno kreće i koji ga okružuje te trajno umjetnički označava, realizira i dvije serije fotografija u kojima je vidljiva interpretativna dihotomija kako umjetničke poetike tako i kritičkog komentara arhitektonske struke: Serija Grad Interval u kojima se na poetski način bavi kontinuitetom prostora obitavanja i Arkadijska nelagoda 2016. u kojoj se pak bavi napuštenim pulskim asutrougarskim utvrdama, uspostavlja osobni dijalog s idejom arhitektonske nesvrhovitosti, ontološke praznine i propasti grada.
Spomenuti opus dugoročnog projekta fotografske izložbene trilogije Pula – grad interval, započete 2014. i praćene trodjelnom umjetničkom monografijom u suradnji s povjesničarkom umjetnosti i kustosicom Paolom Orlić te istaknutim književnicima i povjesničarima (Stanari, 2015. s Draganom Velikićem, Čuvari, 2017. s Milanom Rakovcem i Pregaoci, 2019. s Miroslavom Bertošom), serija je u kojoj režiranim kadrovima evocira slojevitost memorijskog utrnuća baštinskih matrica grada Pule s jedva zamjetnim likovima stanara – protagonistima arhitekture koju nastanjuju s raznih distanci. Evocirajući ih u velikim formatima, koji ujedno postaju i njegov umjetnički potpis, sve tri serije: Stanari i Čuvari i Pregaoci autorova su svojevrsna osobna posveta kontinuitetu i uzajamnosti prostora i vremena mjesta s kojim baštini specifičan odnos “pripadanja”. Inzistirajući na permanentnom dekonstrukcijskom čitanju arhitekture grada Pule kao gustog tkanja najrazličitijih znakova unutar kojih arhetipski prepoznaje i gradi ono posebno mjesto koje će, sagrađeno na temeljima subjektivnih memorijskih zapisa, označiti upravo svojim.
Igor Zirojević je fotograf, arhitekt i grafički dizajner. Rođen 1967. u Puli, diplomirao arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Ljubljani. Od kraja 90-ih profesionalno se bavi fotografijom i redovito izlaže. Od 2010. proširuje djelatnost na izdavaštvo kada u vlastitoj nakladničkoj kući StudioLAB počinje izdavati umjetničke monografije. Izlagao je na više od 30 samostalnih i grupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Do sada je izdao šest monografija istarskih gradova i tri umjetničke fotomonografije u suradnji s istaknutim književnicima i povjesničarima. Član je ULUPUH-a i Društva samostalnih umjetnika Hrvatske.
ŠTALA // Elizabeta Ružić / samostalna izložba fotografija nagrađene autorice s IX. Photodistorzije
srijeda, 17. 11. u 19 sati
galerija Zuccato, Decumanus 34
trajanje izložbe: 17. 11. – 4. 12. 2021.
radno vrijeme galerije: svakim danom 10 – 12 i 16 – 19 sati
nedjeljom i blagdanima zatvoreno
Štala je serija autoportreta nastalih tijekom 18 mjeseci u jednom selu. Scene su postavljene i fotografirane u malenom prostoru koji je nekada služio kao štala za životinje. Iako se prostor ne mijenja, on se transformira i oživljava na svakoj slici. Kao da su slojevi prošlosti, koji su ostali zaboravljeni ispod prašine i paučine ponovno oživjeli.
„Svaka scena zasebna je priča, uvijek inspirirana istarskom prošlošću i tradicijom, ali i osobna jer se prikazujem kao lik u svakoj od priča. Metamorfiziram se u različite osobe kako bih uprizorila priče koje sam slušala tijekom djetinjstva, ali i svoja vlastita emocionalna stanja. Spojem prošlosti i estetiziranog, često morbidnog, ali i veselog prikaza seoskog života, nastaje neka vrsta postmodernog komentiranja i propitivanja prošlosti.
U srži fotografije nalazi se trenutak smrti – ono što je fotografirano uvijek je već prošao trenutak zabilježen za naknadno gledanje. Dok fotografija oživljava prošlost i tradiciju, istovremeno bilježi trenutak smrti koji se dešava u trenu okidanja iste.“
Elizabeta Ružić rođena je 1996. godine u Puli. Nakon osvojene treće nagrade na državnoj domijadi 2015. godine za videorad Autoportret, upisuje Umjetničku akademiju u Splitu, smjer Film i video. Na Dubrovačkom filmskom festivalu 2015. osvojila je prvu nagradu za eksperimentalni film Autoportret u otvorenoj kategoriji. Sudjelovala je u nekoliko grupnih izložbi fotografija. 2018. godine završava preddiplomski studij i upisuje diplomski smjer Medijska umjetnost i animacija. 2019. godine s radom Izgaranje sudjeluje na grupnoj izložbi Tijelo koje gori koju organizira HULU-a Split. Te godine je njen kratki film Ponekad je lakše ubiti nekoga drugoga bio prikazivan na nekoliko filmskih festivala, a među njima i na Pula film festivalu u studentskoj kategoriji.
MARINA ĐIRA, DENIS GRŽETIĆ, PETAR LEBINEC, KARMEN ORLIĆ, IVAN TRIPAR
ESTETIKA RUŽNOG, // skupna izložba fotografija i videa odabranih autora pristiglih na natječaj
srijeda, 17. 11. u 19 sati (otvorenje u galeriji Zuccato, Decumanus 34)
Mala galerija, Narodni trg 1
trajanje izložbe: 17. 11. – 4. 12. 2021.
radno vrijeme galerije: svakim danom 10 – 12 i 16 – 19 sati
nedjeljom i blagdanima zatvoreno
„Na tragu dekonstrukcije i re-definicije „ružnog“ u smislu afirmiranja onog „drugog“ i „drugačijeg“ što u sebi nosi uvriježene kvalitete koje se kao kulturološki uvjetovan multifasetirani konstrukt značenjski uglavnom drže za „odmak od sklada tj. harmonije“ te među kojima se ističu pojmovi disonanace, nereda, suvišnosti ili manjka, neformalnosti, poremećenosti, neprikladnosti sadržaja reprezentacije, amoralnosti, beskorisnosti i ultimativne bezvrijednosti, uvjet participacije natječaja Photodistorzije 2021. jest rad na temu „ružnog“ kao svojevrsne estetičke pobune.“ Paola Orlić