NEWS

19. izdanje porečkog festivala ulične umjetnosti – Kako su se tijekom Street arta igrale ulice Poreča

KAm Hram - Andi_Bancic_Canon_5DMIII_25.08.2019_18.48.29_7545
10.09.2019. 12:53; Učitavanja: 219; Početna / Kultura / 19. izdanje porečkog festivala ulične umjetnosti – Kako su se tijekom Street arta igrale ulice Poreča

Festival ulične umjetnosti Street art Poreč u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Poreč ove je godine po 19. put u jeku uzavrele turističke sezone gradu udahnuo drugačiji ritam te spojio umjetnost i zabavu u sustvaralaštvu umjetnika, izvođača i svih sudionika. Od 22. do 27. kolovoza više od osam porečkih lokacija bilo je razigrano, rasplesano, obojano, uključeno u ovaj festival koji uvijek nanovo otkriva i tematizira grad. Posebnost ove godine u programu angažman je isključivo domaćih umjetnika i izvođača kojima je Poreč pružio mjesto i sredstvo za izražavanje svoje idejnosti i atraktivnosti, ali je ujedno potaknuo i na otkrivanje novih mogućnosti, prostora i prijateljstava.

Festival je svoj duh odmah najavio i potvrdio velikim otvorenjem u lapidariju porečkog muzeja i u suradnji s Caffe barom Lapidarium. 19. Street art Poreč otvoren je uz vrhunski party koji je gradu priuštio Toni ter Wonder, DJ i zaljubljenik u house glazbu. U živopisnom prostoru porečkog lapidarija, kojemu je Visualia Group svojim dizajnom rasvjete udahnula sebi svojstvenu dozu vizualne atraktivnosti, porečka se publika srdačno rasplesala i u velikom broju pridonijela zaista čarobnoj atmosferi.

Sljedećih je dana festival ulične umjetnosti obilježilo više od 50 izvođača s 30-ak izvedbi na osam gradskih lokacija, uz nanovo osmišljen umjetničko-stvarateljski prostor za prikazivanje umjetničkih instalacija i nastupa te razmjenu iskustava i ideja. Taj novi prostor, takozvani Roxy Artičok, prilagođen je i osmišljen kao svojevrsno umjetničko utočište u gradu i prostor koji je tijekom festivala funkcionirao po principu „radova u tijeku”. Uz prethodno sastavljen program, poput izložbe plakata skupine autora Jazz 2019., koncerta izvrsnog benda The Dixies, a sve popraćeno začudnim scenografijama, na licu mjesta producirali su se drugi različiti performansi i instalacije. Najupečatljivija bila je instalacija Disperzije Alexa Brajkovića, koja je posjetitelje uvela u nestvaran, meditativan svijet zvuka, vjetra i magle. „Željeli smo stvoriti novi prostor, stvoriti mogućnost za  improvizaciju i nadogradnju te na izravan način motivirati nekoga da taj prostor dodatno osmisli i – uspjeli smo. To je naš ulog u sljedeće, 20. izdanje festivala. Cilj takve akcije je da sudionici festivala i njegovi poklonici počnu zajedno promišljati, razgovarati i raditi, jer su upravo ti prijateljski odnosi u cilju i želji da festival postoji jedina garancija da on ima smisla”, objašnjava David Belas, voditelj glazbeno-scenske djelatnosti Pučkog otvorenog učilišta Poreč.

Festival je uspostavljao svoj jezik i na drugim lokacijama tijekom šest dana svog trajanja. Mlada i vješta performerica hulahupa Paula Ribić, izvrstan splitski Kam Hram svojim su cirkusko-akrobatskim performansima i igrom proželi grad. Svi zainteresirani imali su priliku okušati se i sami u akrobacijama u zraku na radionicama akrobacija na svili Nikoline Komljenović, koja je usto i uz zvuk Ksenije Ladić izvela i nastup plesa u zraku. Porečki USB oduševio je građane svojom rječitom plesnom predstavom na glavnom trgu, čiju koreografiju potpisuje Leonarda Lovreković, studentica nizozemske plesne akademije. Tema predstave bila je voda i svi njezini segmenti te je pripremljena ciljano i isključivo za prilike Street arta. Van programa i izmjenjujući se u nastupima s Kam Hramom USB izveo je i fantastičan šou s vatrom te još jednom pokazao širinu i mogućnosti koje ima ta porečka plesna skupina.

Slikar Dario Raffaele Orioli pripremio izložbu akademskih aktova uz more, dok je pjesniku Matku Abramiću bilo je dovoljno u prolazu reći riječ od koje je on na pisaćem stroju u hipu satkao čitavu pjesmu. Uz ove plesne, scenske, cirkusno-akrobatske, likovne i literarne izvedbe najbrojnije ipak bile su one glazbene. Svojim DJ-setovima gradom su pronijeli dobar ritam Bosnyak, uz središnju gradsku skulpturu na glavnom trgu kao kulisu, te Stephanie Prekali sa svojom karijolom, tzv. putujućom dušom, i na morskoj slušaonici uz zalazak sunca. Osebujan je glazbeni performans Improvizije u lapidariju održala Ane Paška, a festival je na istom mjestu zatvorio senzibilan i talentiran glazbenik The Gentleman. Festival je na taj način u nekoliko dana objedinio kako velike spektakle i nastupe na prostranim gradskim površinama tako intimnije izvedbe u ugodnim kutcima grada. I upravo na taj način Street art privlači izvođače i publiku te ih okuplja u zajedničkom promišljanju grada.

Festival u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Poreč, a posljednjih nekoliko godina i u okviru Poreč Open Air Festivala, već gotovo dva desetljeća tka urbano tkivo grada Poreča. Osnovni cilj festivala poticanje je i razvijanje modela za koprodukciju koja prvenstveno domaćim autorima daje priliku i smisao uz neprestano jačanje osjećaja gradske scene. Iako je festival u svom konceptu uvijek imao težnju za poticanjem domaće scene u izvedbenom smislu, ove su se godine te težnje artikulirale u raznim modelima, primjerice u zajedničkoj suradnji pri otvorenju festivala. Samo s takvom je suradnjom moguće imati kvalitetu kojoj je cilj inovacija i autentičnost, nešto što gradi naše urbano tkivo, jer akteri su upravo naši umjetnici, simpatizeri, uživatelji u urbanoj kulturi. Street art Poreč platforma je ne samo za prezentaciju, već i za aktivnu produkciju – sadržaja, umjetnika, izvođača, djela, prostora, scena. I samim time opravdava svoj smisao uz neutaživu želju za neprestanim stvaranjem i (pre)osmišljavanjem.

POUP

foto: Andi Bančić

Print Friendly, PDF & Email