Studiu Sonda čak tri nagrade na velikoj bijenalnoj izložbi Hrvatskog dizajna
U iznimnoj konkurenciji, na Izložbi hrvatskog dizajna 21/22, izložbenom pregledu najboljih dizajnerskih radova iz Hrvatske u protekle dvije godine, nagrađena su čak tri projekta Studija Sonda: Dorina, Kornarija i Putovanje batanom. Izloženo je ukupno 14 radova Sonde.
Na bijenalnoj izložbi Hrvatskog dizajna 21/22 koja je otvorena do 22. siječnja u Zagrebu u Laubi te ima svoju online inačicu na poveznici: https://izlozba.dizajn.hr/2122/ , nagrađena su čak 3 projekta Studija Sonda iz Vižinade! Radi se o izložbenom pregledu najboljih dizajnerskih radova iz Hrvatske iz protekle dvije godine. Izložba HDD-a ove je godine dobila najviše prijavljenih radova u posljednje 24 godine otkako se održava izložba, a od 324 predstavljena stručna i studentska dizajnerska projekta, nagrađena su čak tri Sondina. Posebna priznanja dobili su projekti Dorina u kategoriji integrirani projekt/proizvod (naručitelj: Kraš, Zagreb) i Kornarija u kategoriji dizajn vizualnih komunikacija (naručitelj: Grad Buje), dok je interaktivna instalacija Putovanje batanom osvojila Nagradu hrvatskog dizajna u kategoriji Dizajn i digitalni mediji/interaktivni dizajn, dakle najvažniju nagradu u kategoriji (naručitelj: Udruga Kuća o Batani, Rovinj). Ukupno je na izložbi izloženo 14 radova Studia Sonda, što je također izniman uspjeh.
O radovima:
Putovanje Batanom: Interaktivna instalacija Putovanje batanom stvorena je za ekomuzej Batana u Rovinju koji je upisan je u UNESCO-ov Registar najboljih praksi očuvanja nematerijalne kulturne baštine svijeta. Cilj interaktivne digitalne izložbe jest povesti korisnika na putovanje kroz vrijeme (‘20-e, 20. stoljeće) i omogućiti „kontrolu batane“ iz prvog lica, u trajanju od 5 minuta. Također uključuje učenje o zvjezdanoj navigaciji, dijalektu, kulturi pjevanja, vrstama riba, načinima ribolova itd. Postav se sastoji od tri simultane i sinkronizirane projekcije (pod/strop/prednji zid) koje se spajaju u jedinstveno iskustvo. Na stranama prostora nalaze se eksponati u mraku koji se osvjetljavaju kada se objašnjavaju na videu.
Zasluge: Kreativna direkcija, dizajn: Jelena Fiškuš i Sean Poropat/Animacija: Rajko Ban, Manuel Šumberac/Ilustracije: Manuel Šumberac/Video: Josip Ružić (Rose-Art)/Autori postava: Tamara Nikolić Đerić, Vanja Cuculić, Aleksandar Paris, Vladimir Končar/Ravnateljica ustanove “Kuća o batani – Casa della batana” – Nives Giuricin/Suradnici – Ribari,Glumci,Pjevači: Alessandro Venier, Giampietro Venier, Mauro Venier, Alessio Giuricin, Diego Giuricin, Teodor Tiani, Luka Nreka, Marisa Poretti, Angela Preden, Riccardo Vidotto, Gianfranco Santin, Sergio Ferrara, Germano Ettorre, Valentina Silvi Ugulin/Zvuk: Paolo Hrelja – Zajednica talijana “Pino Budicin” Rovinj-Rovigno/Sudjelovali su: Libero Benussi, Alvise Benussi, Grad Rovinj-Rovigno, Dramska skupina mladih Zajednice talijana “Pino Budicin” Rovinj-Rovigno, KUD “Marco Garbin” Zajednice talijana “Pino Budicin” Rovinj-Rovigno, Javna vatrogasna postrojba Rovinj-Rovigno, Komunalni servis Rovinj-Rovigno/Tehnička podrška (software, hardware): AVC i Novena
Dorina:
Prilikom obilježavanja 110 godina Kraša, čokoladi Dorina udahnut je novi i suvremeniji izgled s ciljem približavanja mlađoj ciljnoj skupini te isticanja širine izbora okusa kao komparativne prednosti. Otkada je prvi put predstavljena 1996 g., Dorina je sinonim za kvalitetu kojoj se vjeruje, no kada je riječ o dizajnu omota, u proteklih se 25 godina više puta mijenjao te nije uspostavljena dosljednost samog brenda kroz ambalažu. Stoga je Dorini u 2022. udahnut “iconic” dizajn kako bi ju se učinilo nadaleko prepoznatljivom. Karakteristična crvena boja brenda je rederfinirana i odabrana je suvremenija crvena nijansa, materijal pakiranja je osuvremenjen, a color code je standardiziran kroz sva pakiranja radi bolje vidljivosti na polici. Prepoznatljiv logotip minimalno je prerađen i moderniziran te je potez čokoladom preoblikovan u poznatu “smile” ikonicu, koja postaje zaštitni znak nove Dorine te komunicira emocije koju dostižemo konzumacijom, a to su osmjeh i zadovoljstvo. Kod prikaza okusa korišteni su grafički elementi s prvih Kraševih čokolada iz ranih 80-ih (trokut) kao poveznica s tradicijom, a jasnom distinkcijom dat je naglasak na širinu okusa u ponudi. Novo pakiranje popratila je i prigodna kampanja koja naglašava novi identitet čokolada i širinu izbora.
Zasluge: Kreativna direkcija, dizajn, copywriting, fotografije: Jelena Fiškuš, Sean Poropat/Dizajn: Aleksandar Živanov, Martina Ukić, Sanda Maričić, Marina Štefančić/Account director: Mladen Gvozden/TVC produkcija: MOGLO/ Naručitelj: Kraš, Zagreb
Kornarija:
Godine 1980. u istarskom mjestu Marušići osnovana je Međunarodna škola skulpture „Kornarija“. Pučko otvoreno učilište Buje povodom 40. godišnjice škole odlučilo je je izdati istoimenu knjigu kako bi se javnost upoznala s utjecajem ove specifične lokacije u Istri na svijet kiparstva. Ta atipična priča zahtijevala je i nesvakidašnji koncept za izradu monografije. Vodeći se za Aristotelovom izrekom o kiparstvu: „ …kao da je oblik bio zarobljen, utopljen u masu, a kipar ga je oslobodio odstranjujući suvišnu, vanjsku oblogu…“, knjiga je dizajnirana na način da omot/korice podsjećaju na kamen. Svatko modelira svoju knjigu trganjem korica na svoj, jedinstven, način. Sadržaj je sa svih strana zatvoren te je potrebno otrgnuti omot kako bi mu se pristupilo. No, odabiri gdje će i kako otrgnuti omot, te na taj način napraviti jedinstveni otvor – svojevrsnu skulpturu, ostavljeni su samom čitatelju. Korice nakon trganja, odnosno “modeliranja”, ostaju zalijepljene za hrbat knjige i korisniku tako ostaje jedinstveni primjerak djela kojega je i sam autor. Dodatno, naslov knjige izveden je u slijepom tisku te bez boje, kako se ne bi remetio osjećaj i koncept kamena, već se i udubljenim naslovom asocira na klesanje i natpis u kamenu.
Zasluge: Izdavač monografije: Pučko otvoreno učilište Buje/Tekst: Majda Božeglav Japelj, Isabel H. Langtry, Rene Rusjan i Irena Brejc/Uredništvo: Grad Buje, Burhan Hadžialjević, Gail Morris i Damjan Komel/Kreativna Direkcija: Jelena Fiškuš, Sean Poropat/Dizajn: Martina Sirotić/Account direktor: Mladen Gvozden/Naručitelj: Grad Buje