NEWS
Valfresco S1124

Otvorenje izložbe “Fotografi izvan domovine” u galeriji Batana u Rovinju 24. lipnja

Pozivnica_Lice_jpg
21.06.2017. 22:05; ; Početna / Kultura / Otvorenje izložbe “Fotografi izvan domovine” u galeriji Batana u Rovinju 24. lipnja

Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na otvorenje izložbe Fotografi izvan domovine, koju otvaramo u Galeriji Batana u Rovinju, u subotu 24. lipnja u 21 sat (Trg brodogradilišta 2). Postavom obuhvaćamo i povezujemo fotografska, video i internetska djela sedam autorica i autora kojima je zajedničko, da iz različitih razloga ne žive u svojoj domovini. Izlažu Andrés Salas (Kolumbija/Kanada), Beatriz Bajuelos (Kuba/SAD), Devon Schiller (SAD/Austrija), Jelena Savić (BiH/Portugal), Julija Naskova (Makedonija/Kina), Maria Teresa Scarabello (Italija/Japan) i Tadej Žnidarčič (Slovenija/Uganda).

Izuzetno je »moderno« da se mediji, a među njima i fotografski/video/internetski bave svim kategorijama i oblicima ljudskih migracija. Izloženi smo stereotipiziranju ali i polarizaciji stavova o toj pojavi, koja je od davnina svojstvena ljudskom rodu. Autorice i autori na ovoj izložbi upravo zato sami govore o sebi i o svojim djelima, kako bismo najneposrednije shvatili vezu između njihovih životnih priča i autorskih odaziva na situacije u novim okolinama u kojima se nalaze.

Kroz objektive odabranih autorica i autora vidimo različitosti, ali i sličnosti u zapažanjima, u odnosu i u interpretaciji nove okoline. Lavoslava Benčić, kustosica izložbe naglašava da svatko od njih stranu okolinu vidi, doživljava i interpretira na svoj način, različitim izraznim oblicima i tehnikama. Posjetiteljima izložbe otvorit će se mogućnost da o ponuđenim radovima razmišljaju i prosuđuju, u skladu sa svojim životnim načelima i iskustvima.

Izložba Fotografi izvan domovine ostaje otvorena do 18. srpnja. Radno vrijeme: od 10.30 do 12.30 i od 19.30 do 22.30 radnim danom i subotom. Nedjeljom od 10.30 do 13.30 i po dogovoru popodne.

Otvorenju izložbe prethodi predavanje i razgovor s autoricom Julijom Naskovom s naslovom Photoshop vs. GIMP: prijatelji ili neprijatelji?, u subotu 24. lipnja u 20 sati.

Sljedeći susret autora s javnošću upriličit ćemo 1. srpnja u 10 sati. Autor iz SAD, Devon Schiller, upoznat će nas s umjetnošću i znanošću izraza lica u digitalnom svijetu (Curating Faces: The Digital Art and Science of Facial Expression Today). Oba predavanja održat će se u prostorima Galerije Batana na engleskom jeziku.

 

Predgovor

Izložbom Fotografi izvan domovine, obuhvaćamo i povezujemo fotografska, video i internetska djela sedam autorica i autora kojima je zajedničko, da iz različitih razloga ne žive u svojoj domovini (zbog školovanja, posla ili obitelji).

Izuzetno je »moderno« da se mediji, a među njima i fotografski/video/internetski bave svim kategorijama i oblicima ljudskih migracija. Izloženi smo stereotipiziranju ali i polarizaciji stavova o toj pojavi, koja je od davnina svojstvena ljudskom rodu.

Autorice i autori na ovoj izložbi i u ovoj publikaciji govore o sebi i o svojim djelima, kako bismo najneposrednije shvatili vezu između njihovih životnih priča i autorskih odaziva na situacije u novim okolinama u kojima se nalaze.

Polazimo na put s Andrésom Salasom, koji je prije desetak godina s fotoaparatom krenuo u svijet iz pustinjske pokrajine La Guajira u Kolumbiji. Kolekcija Transit (Tranzit) je njegova zadnja fotografska bilješka iz domovine. U Montrealu u Kanadi je našao bezbroj tema, a jedna od njih su priče doseljenika u Parc-Extension u koje nas uranja interaktivna internetska aplikacija PX80. Doprinos procesu očuvanja raznolikosti zajednica koje žive ovdje, bile su mu glavni motiv za rad na ovom projektu.

Kubanku rođenu u Moskvi Beatriz Bajuelos je želja za otkrivanjem fotografskih priča, 2013. godine dovela u San Diego, u gradsku četvrt gdje je ostvarila zbirku ulične fotografije Gaslamp Quarter (Kvart plinskih svjetiljki). Tamo tokom vikenda istražuje jedinstvene osobitosti urbanog i zabavnog događanja. Ideja za drugi rad, dokumentarni video projekt Identity: Global (Identitet: Globalno) bila je potaknuta osobnim iskustvima autorice i suautorice Laure Gama. Odrastanje u drastično različitim zemljama, (Rusiji, Španjolskoj i SAD te Brazilu i Indoneziji) jedan je od razloga, da se bavi multikulturalizmom, kulturnim identitetom i globalizacijom.

Devon Schiller iz Bostona (SAD) se u svojim umjetničkim radovima na osnovi teoretskih istraživanja bavi tjelesnim znakovima i njihovim značenjima. Svoj istraživački rad na doktorskom studiju semiotike u Kremsu (Austrija) objedinio je na triptisima, digitalnim slikama zaslona u projektu Curating Bodies (Kurirana tijela).

Oba triptiha Discovering the City Landscape (Otkrivajući gradski krajobraz) Banjalučanke Jelene Savić izbor su iz osobnih i subjektivnih arhiva o procesu otkrivanja Porta (Portugal) i elemenata suvremenog kulturnog krajolika − topografskih i geografskih značajki, povijesne i suvremene arhitekture grada.

Julija Naskova rodom iz Skopja na svom doktorskom studiju u Hong Kongu bavi se najnovijim multimedijskim tehnologijama, a u suprotnosti s time, u slobodno vrijeme fotografijom i videom. Istražuje izumiruće kulturne i tradicionalne vrijednosti grada i okolice. Plivajuće ribarsko selo Aberdeen village i Sai Kung, plutajuću tržnicu morske hrane obradila je u kolekciji Hong Kong Boat Culture (Kultura brodova u Hong Kongu), a kolekcijom Kantonska arhitektonska paradigma (Canton Architectural Paradigm) zavirila je i u tajanstvene interijere očuvanih domova mandarinskih filozofa iz 19. stoljeća u susjednom Macau.

Talijanka iz Bolzana, Marija Tereza Scarabello znala je da će tokom studija u Kyotu u Japanu biti teško upoznati lokalne ljude zbog kulturnih razlika i jezičnih barijera. To joj je uspjelo kroz projekt Intimacy – Kitchen (Intimnost – Kuhinja). Velikoformatnom kamerom ostvarila je vrlo precizan opis kuhinjskog okruženja i inventara. Pritom je nenametljivo uspostavila vezu s osobom u kuhinji.

LGBT aktivizam u Kampali, glavnom gradu Ugande, intrigantna je i zahtjevna tema kojoj se Ljubljančanin Tadej Žnidarčič vraća u više navrata. Projekt Ugandan LGBT Acivists (Ugandski LGBT aktivisti) prati pojedince i mijenja njihov odnos prema fotografskom mediju i publicitetu. Svojim fotografijama aktivno suoblikuje odnos javnosti i vlasti u Ugandi spram LGBT zajednice.

Kroz objektive odabranih autorica i autora vidimo različitosti, ali i sličnosti u zapažanjima, u odnosu i u interpretaciji nove okoline. Naglašavam da svatko od njih stranu okolinu vidi, doživljava i interpretira na svoj način, različitim izraznim oblicima i tehnikama, a posjetiteljima izložbe otvaram mogućnost da o ponuđenim radovima razmišljaju i prosuđuju, u skladu sa svojim životnim načelima i iskustvima.

Lavoslava Benčić

Galerija slika uz članak