Tjedna najava događanja iz Pučkog otvorenog učilišta Poreč
Kino
četvrtak, 24. 6., petak, 25. 6. i subota, 26. 6. u 18.30
Croods: Novo doba – sinkronizirano
izvorno ime: The Croods: A New Age
redatelj: Joel Crawford
uloge: Frano Mašković, Nataša Dorčić, Jelena Vukmirica Makovičić, Filip Križan, Marko Cindrić, Mirela Brekalo Popović
žanr: animirani
trajanje: 95 minuta
sadržaj: Nakon sedam se godina omiljena prahistorijska obitelj Croods vraća na velika platna. Croodsi traže novo mjesto za život i putuju svijetom u potrazi za sigurnijim mjestom da im bude dom. U svojoj potrazi nailaze na idilično mjesto okruženo zidinama i s jako puno hrane. No ondje nailaze i na novu, puno napredniju obitelj, koja ih se želi riješiti što prije. Nova obitelj daleko je razvijenija od Croodsa, žive u kući na drvetu, znaju uzgajati hranu, imaju toalet, lift i mnoge druge izume koje Croodsi nisu nikada vidjeli. Neočekivani obrat natjerat će obje obitelji da surađuju i krenu na pustolovinu života s druge strane zidina. Na tom će putu shvatiti da ih ipak veže puno stvari te da mogu premostiti razlike koje ih razdvajaju.
četvrtak, 24. 6., petak, 25. 6. i subota, 26. 6. u 20.30
Brzi i žestoki 9 – kategorija 12
izvorno ime: F9
redatelj: Justin Lin
žanr: akcija, triler
uloge: Vin Diesel, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Chris “Ludacris” Bridges, John Cena, Jordana Brewster, Nathalie Emmanuel, Sung Kang, Helen Mirren, Charlize Theron
trajanje: 142 minute
sadržaj: Dom Toretto mirno živi sa svojom ženom Letty i sinom, malim Brianom, ali je svjestan da opasnost neprestano vreba. Ovog će puta opasnost natjerati Doma da se suoči sa svojom prošlosti ako želi spasiti najbliže. Dom još jednom mora okupiti Brze i žestoke kako bi se obranili od profesionalnog ubojice Jacoba, koji je ujedno i Domov brat. Napeta akcijska avantura odvija se od Londona preko Središnje Amerike do Edinburgha.
Rezervacija i kupnja ulaznica moguća je na blagajni Učilišta ili preko internetskog rezervacijskog sustava: www.rezervacije-poup.hr.
Obrazovna djelatnost
Radionice timskog suradničkog učenja
voditeljica: Tajana Reznić Brenko, doktorandica Poslijediplomskog doktorskog studija književnosti, izvedbene umjetnosti, filma i kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu
TRANSDISCIPLINARNOST KAO KULTURNI POTHVAT (ILI POGLED NA SVIJET)
- modul: 11. – 13. 6. 2021.
tema: Transdisciplinarnost kao pogled na svijet. Biti ili ne biti
(trajanje: petak 17.00 – 20.00, subota i nedjelja 9.00 – 12.30 i 14.00 – 17.00)
- modul: 26. i 27. 6. 2021.
tema: Transdisciplinarnost i umjetnost. Koevolucijski sistemski pristup umjetnosti
(trajanje: subota i nedjelja 9.00 – 12.30 i 14.00 – 17.00)
Transdisciplinaran je način inherentan našem mozgu kroz dinamičku interakciju dviju hemisfera. Zajedničko istraživanje prirode i imaginacije, univerzuma i čovjeka, moglo bi nas dovesti bliže realnosti i omogućiti nam bolje suočavanje s različitim izazovima našeg vremena.
Pojam transdisciplinarnosti označava obrazovni pokret čija je vizija otvorena, ide preko/onkraj egzaktnih znanosti te zahtijeva dijalog i pomirenje s humanističkim i društvenim znanostima, umjetnošću, duhovnim iskustvima. Cilj transdiciplinarnog pristupa jest otvaranje svih disciplina onome što one zajednički dijele i onome što se nalazi izvan njihovih pojedinačnih granica.
Želja transdisciplinarnog pokreta nije pokušaj za globalnim pristupom ili za utemeljenjem zatvorenog misaonog sustava, niti izum nove utopije, već prepoznavanje hitne potrebe za istinski transdisciplinarim istraživanjem kroz dinamičnu razmjenu između prirodnih, društvenih, humanističkih znanosti, umjetnosti i tradicije.
Prvi modul: Usredotočuje se na koncept transdisciplinarne hermeneutike, utemeljene u radu teorijskog fizičara Basaraba Nicolescua, te koncept kompleksnosti prema sociologu i bioantropologu Edgaru Morinu. Cilj je upoznati sudionike s osnovnim pojmovima transdisciplinarne misli: tri aksioma transdisciplinarnosti; Realno/Realnost/Transrealnost; razine Realnosti (prirodnih i društvenih sustava); transdisciplinaran subjekt i objekt; transdisciplinarna hermeneutika; kompleksno razmišljanje i dr.; promatrati stvaranja novih znanja koja se pojavljuju u susretu, komunikaciji i interakcijama. Uvedeni koncepti tako postaju alati za uspostavljanje suodnosa s našim dosadašnjim znanjem, za kritičko i sistemsko promišljanje svakodnevice, utjelovljene u trima sferama: individualnoj, profesionalnoj i kolektivnoj.
Drugi modul: Istražuje se odnos transdisciplinarnosti i umjetnosti, odnosno mjesto umjetnosti u transdisciplinarnoj viziji. Također se bavi pitanjem izvora i funkcije umjetnosti shvaćene kao univerzalnog ljudskog ponašanja koje se pojavljuje kao u svim vremenima i kulturama, uključujući evolucijsku prošlost. Polazeći od razmatranja bioloških osnova umjetnosti (uloge emocija i osjećaja) u ljudskoj evoluciji koje motiviraju individualne i kolektivne radnje te koje rađaju kulture/umjetnost, radionica će se usmjeriti na promišljanje odnosa transdisciplinarnosti i temeljnih bioloških elemenata estetike koja se naziva naturalističkom. Cilj je promišljati na koji način mi kao kultura možemo njegovati forme diskursa u kojem koevolucijski sistemi u društvenim ponašanjima (umjetnosti) funkcioniraju u otvorenom i skladnom odnosu s Prirodom.
Metode rada
U radionicama se teži kombiniranju formalnog jezika, zasnovanog na znanosti, s poetskim i metaforičkim jezikom onoga što se ne vidi, ali se osjeća ili zamišlja. Kombiniraju se metode timskog suradničkog učenja i iskustvenog učenja. Grupna interakcija i komunikacija u kojoj se mogu podijeliti mišljenja i iskustva među drugima, a čime se povećava osjetljivost, suosjećanje, tolerancija, razumijevanje i povjerenje, uči i vrijednostima zajednice koja se time stvara. Ovakav oblik i metoda učenja oslanjanju se na holističku viziju te su strukturirani prema načelu suradnje i uzajamnosti, demokratičnosti, a ne hijerarhije.
Cilj ovakvog metodičkog pristupa jest, uz njegovanje komunikacijskih vještina, kolektivno istraživanje realnosti, svjesnost i transdisciplinaran dijalog među različitim oblicima znanja (kognitivnih, utjelovljenih, enaktivnih); stvaranje autentičnog znanja ne postavljajući apstrakcije i fiksna značenja iznad ostalih oblika znanja, već koristiti i re/valorizirati ulogu imaginacije, intuicije, senzibilnosti i tijela u stvaranju i prenošenju znanja.
Dva primjera samoorganizacije uz gošće:
Alenka Krivičić Jedrejčić, geštalt-psihoterapeutkinja i klinička psihologinja, podijelit će svoje iskustvo (zajedničke) samoorganizacije, osmišljavanja i stvaranja festivala Sedam dana stvaranja (2004. – 2019.) u Poreču i Pazinu. Govorit će o spoju umjetnosti i filozofije geštalt-psihoterapije u tkanju Festivala.
Chiara Trivelli, umjetnica iz Italije, govorit će o svom projektu umjetnosti s društvenim učinkom (social art/arte pubblica) Contenuto Rimosso, koji je osmislila u gradiću Lorenzago di Cadore, marginalnom području Dolomita, gdje je sustav umjetnosti i njenih institucija gotovo nepostojeći.
Kome je namijenjen seminar
Svim znatiželjnim putnicima/tragačima koji se ne boje postavljati pitanja i tražiti odgovore, iako mogu biti i/ili ostati i bez njih.
Prijave
Molimo poslati prijave te se obratiti za više informacija na [email protected]. Prijave moraju sadržavati sljedeće podatke: ime i prezime, zanimanje/zvanje (radi eventualnog prilagođavanja sadržaja rada), naznake vlada li sudionik engleskim i/ili talijanskim jezikom.
Sudjelovanje je besplatno. Više informacija na www.poup.hr.
Likovna djelatnost
U Maloj galeriji otvorena je samostalna izložba slika Dee Curić Cvjećarica.
trajanje izložbe: do 3. 7. 2021.
radno vrijeme galerije: svakim danom 10.00 – 12.00 i 18.00 – 22.00, osim nedjeljom i blagdanima
ulaz slobodan
Izložba Cvjećarica nastaje iz potrebe autorice da, nakon petnaest godina života u brzom gradu, primijeti i cijeni trenutke, osvijesti ljepotu i uživa u njoj sve do njenog završetka. Poput cvijeta koji se rastvara. Netko crta cvijeće jer je ono lijepo, a autorica ga, u tehnici akrila na platnu i na laticama cvijeća, crta kako bi pomoću njega osvijestila i bolje pojmila ljepote vlastite svakodnevice. Ona to čini pomoću vizualizacije podataka u kojoj svaki oblik i boja pričaju priču, s njima stvara slike cvijeća i tako postaje Cvjećarica svog života.
Dea Curić, rođena u Poreču 1986. godine, 2005. odlazi u Milano u Italiji, gdje studira vizualne umjetnosti i specijalizira se u grafičkom dizajnu u smjeru izdavaštva, a potom i radi u struci. Milano joj daje izvrsne poslovne prilike i životna iskustva u svijetu mode uz velike talijanske dizajnere. Godine 2015. osnuiva svoj nezavisni časopis o modi, umjetnosti i dizajnu te postaje umjetničkom voditeljicom. Bavi se i digitalnim marketingom i upoznaje se s vizualizacijom podataka. 2020. godine vraća se u svoj rodni grad, odakle i dalje surađuje s Italijom, nastavlja raditi na svom časopisu i otvara agenciju za digitalni marketing s pogledom na more.
U galeriji Zuccato otvorena je izložba slika Tre gridi autora One Dollar Bill (Bojan Šumonja, Marko Jakše, Pierre Tol).
trajanje izložbe: do 26. 6. 2021.
radno vrijeme galerije: svakim danom 10.00 – 12.00 i 17.00 – 22.00, osim blagdanom i zatvoreno
ulaz slobodan
Zakoračiti u galeriju Zuccato ovih dana znači u potpunosti uroniti u svijet umjetnosti, slikarsko-skulpturalno-auditivni ambijent – izdvojeni mikrokozmos s prepoznatljivim formama i motivima iz naše predmetne stvarnosti, ali koji su alterirani i izmješteni u dojmljive oniričke prostore. Stvoritelji tog svijeta su Bojan Šumonja, Marko Jakše i Pierre Tol, čije je zajedničko djelovanje objedinjeno pod nazivom One Dollar Bill. Svijet koji je ova neformalna skupina / zajednički koncept stvorila prožima izložbeni prostor i čini multimedijalnu galerijsku stvarnost u cijelosti: Bojan Šumonja i Marko Jakše autori su impozantnih i fantazmagoričnih slikarskih djela, skulpturalni objekti djelo su Bojana Šumonje i Pierrea Tola, a Tol je autor sveprožimajuće zvučne instalacije. Riječ je o svojevrsnom totalnom umjetničkom djelu, ali, još važnije, o potpuno osmišljenom nadrealnom umjetničkom ambijentu koji nam dopušta da zakoračimo u svijet prikazan na slikama umjetnika. Ono što povezuje sve radove, ali i zajedničko djelovanje umjetnika, kao što to i sami ističu, povratak je i reinvencija postulata modernizma – čiste umjetnosti i afirmacije individualnosti (ako je to u današnjem okruženju uopće moguće). Ova velika ideja, veliki narativ, u likovnoj se umjetnosti gotovo u potpunosti izgubio do kraja 1970-ih godina. Težnja k individualizmu kao preduvjetu umjetničkog izražavanja povezuje ih s umjetnicima ekspresionizma, nadrealizma, apstraktnog ekspresionizma i ekspresivne figuracije, pa do svih inačica neoekspresionizma (transavangarde i drugih). Povezuje ih i s prethodnicima te misli – s Hieronymusom Boschom, Giuseppeom Arcimboldom, Pieterom Brueghelom mlađim, Franciscom Goyom, Johannom Heinrichom Füsslijem, Williamom Blakeom i drugima.
Bojan Šumonja rođen je u Puli 29. listopada 1960. Završio je srednju umjetničku školu u Puli i likovnu akademiju u Veneciji, odjel skulpture, u klasi prof. Tramontina 1984. Od 1987. član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Izlagao na preko 200 skupnih i 90-ak samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu.
Marko Jakše rođen je 1959. u Ljubljani. Jedan je od najznačajnijih slovenskih slikara. Diplomirao je 1987. na ljubljanskoj Akademiji za likovno umetnost pod mentorstvom Metke Krašovec. Dobitnik je najznačajnije umjetničke nagrade Prešernovega sklada 2015.
Pierre Tol rođen je 1970. u Amsterdamu u Nizozemskoj. Živi i radi u Puli od 2016.
Besplatna radionica linoreza za djecu i mlade oštrim na meko
Pučko otvoreno učilište Poreč ususret 61. Annalu i ove godine organizira besplatnu radionicu za djecu i mlade od 12 do 18 godina kroz koju će polaznici biti upoznati s tehnikom linoreza, visokog tiska, cijelim grafičkim procesom i imati priliku izraditi vlastiti autorski grafički otisak.
Sama tehnika radi se ručno i nudi vrijeme potrebno za kontemplaciju vlastite estetike jer proces stvaranja uključuje manualni rad i promišljanje.
Rezultat radionice bit će crtež u najviše 4 boje gdje se svaka boja tiska na istom papiru rezbareći istu matricu. Koristit će se različite vrste papira, a određene boje radit će se na samoj radionici.
Radi šarolikih mogućnosti ručnog tiskanja, dobrodošlo je da polaznici već na samome početku imaju ideju o motivu koji bi htjeli razviti. Tijekom radionice polaznici će biti potaknuti na razmišljanje o percepciji onoga što nas okružuje, vizualnoj komunikaciji i likovnom izričaju kroz rad na tradicionalnoj grafičkoj tehnici.
Sav potreban materijal bit će na raspolaganju, a konačni radovi prikazani na izložbi u foajeu kazališta.
S obzirom na ograničeni broj polaznika svi zainteresirani mogu osigurati svoje mjesto pozivom na broj 091 431 5959 (Andi Bančić) ili mailom na [email protected].
Rok prijave je 25. lipnja 2021.
Voditelj radionice Valter Černeka, mag. art. diplomirao je kiparstvo na Venecijanskoj akademiji, bavi se kiparstvom, litografijom i tehničkim uslugama vezanim za umjetnost. Djeluje kroz svoj obrt za likovne djelatnosti – MOT. Živi i radi u Banjolama.
O radionici:
broj polaznika: 8
dobna skupina: 12–18 godina
trajanje radionice: 5 dana, 3–4 sata dnevno
mjesto održavanja: učionice Pučkog otvorenog učilišta Poreč
vrijeme održavanje: 28. 6. – 2. 7. 2021. u prijepodnevnim satima
voditelj: Valter Černeka, mag.art