Pregled najava iz Pučkog otvorenog učilišta za ovaj tjedan
Koncert
srijeda, 22. 12. u 20.00 kazališna dvorana Pučkog otvorenog učilišta Poreč
Tamara Jurkić Sviben / klavir
Sofija Cingula / mezzosopran
KONCERT BOŽIĆNIH PJESAMA I USPAVANKI
Pijanistica Jurkić Sviben djeluje kao solistica i komorna glazbenica te je usmjerena na istraživanje i predstavljanje hrvatske glazbene baštine. Aktivna karijera mezzosopranistice Sofije Cingule uključuje koncertne i operne nastupe, svjetske turneje u različitim sastavima, nagrade za izvrsnost i najbolje interpretacije te zapažen angažman u vokalnoj pedagogiji, ali i promociju rada hrvatskih skladatelja u inozemstvu.
Ulaz je slobodan, a smije prisustvovati najviše 50 osoba.
Kino
četvrtak, 23.12.2021., utorak, 28.12.2021., srijeda, 29.12.2021. i četvrtak, 30.12.2021. u 18.00
VELIKI CRVENI PAS CLIFFORD – SINKRONIZIRANO
izvorno ime: Clifford the Big Red Dog
redatelj: Walt Becker
žanr: animirani
uloge: Rina Radmilov, Filip Riđički, Hrvoje Kečkeš, Darin Pavišić, Dijana Vidušin, Ranko Tihomirović
trajanje: 97 min
sadržaj: Kad srednjoškolka Emily Elizabeth poželi da njeno sićušno, crveno štene poraste veliko i snažno, ne očekuje da će se u svom malom stanu u New Yorku probuditi pored najvećeg psa na svijetu! U nastojanju da zadrži svog voljenog kućnog ljubimca, Emily namjerava pronaći stručnjaka za životinje za kojeg se nada da će uspjeti vratiti Clifforda u normalnu veličinu. Dok u toj potrazi pretražuje grad zajedno sa svojim neodgovornim ujakom Caseyjem, školskim kolegom Owenom i Cliffordom, glas o Cliffordovoj veličini privlači pažnju zlog znanstvenika koji ga pokušava prisvojiti.
četvrtak, 23.12.2021., utorak, 28.12.2021., srijeda, 29.12.2021. i četvrtak, 30.12.2021. u 20.00
izvorno ime: The Matrix Resurrections
redatelj: Lana Wachowski
žanr: SF akcija
uloge: Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss, Priyanka Chopra, Yahya Abdul-Mateen II, Neil Patrick Harris, Jonathan Groff, Jada Pinkett-Smith
trajanje: 148 min
sadržaj: Kultna franšiza je napokon dobila svoj nastavak. Prikaz distopijske budućnosti u kojoj je čovječanstvo zarobljeno u simuliranoj stvarnosti, Matrici, očaralo je gledatelje daleke 1999. godine. Takva simulirana stvarnost oduševila je impresivnim vizualnim efektima, slojevitom, zahtjevnom pričom koja kombinira filozofiju, religiju, etiku i tehnologiju. Matrix će svojom složenom radnjom, uvelike inspiriranom filozofijom, gledatelje prisiliti na drugačiju vrstu sudjelovanja u filmu – na promišljanje o osobnim stvarima, identitetu, postojanju i moralnim pitanjima koja nikada nisu bila toliko aktualna kao danas, u vremenu u kojem živimo.
Rezervacija i kupnja ulaznica moguća je na blagajni Učilišta ili preko internetskog rezervacijskog sustava: www.rezervacije-poup.hr.
Kultni ponedjeljak
RASPOLOŽENI ZA LJUBAV
ponedjeljak, 27. 12. u 20.00 kinodvorana Pučkog otvorenog učilišta Poreč
izvorno ime: In the Mood for Love
žanr: romantična drama
trajanje: 98 minuta
redatelj: Wong Kar-Wai
uloge: Maggie Cheung (Su Li-zhen – gđa. Chan), Tony Chiu-Wai Leung (Chow Mo-wan), Siu Ping-Lam (Ah Ping), Tung Cho ‘Joe’ Cheung, Rebecca Pan (gđa. Suen)
Hong Kong, 1962. Novinski urednik Chow Mo-wan useljeva se u novi stan sa svojom suprugom. Istog dana u istu zgradu useli i tajnica Su Li-zhen sa svojim suprugom. Oba bračna para izbjeglice su iz Šangaja. Kako su njihovi supružnici često odsutni, Chow i Li-zhen se međusobno zbližavaju i postaju dobri prijatelji. Ubrzo šokirani saznaju da su njihovi bračni partneri međusobno postali ljubavnici. Godine prolaze, a Chow i Li-zhen razvijaju bliskost, no iako su oboje svjesni svojih osjećaja, ne prelaze nevidljivu granicu implicitne i eksplicitne intimnosti…
Raspoloženi za ljubav najslavniji su film iznimnog opusa Wong Kar-waija, onaj koji mu je donio najveća svjetska priznanja i nepovratno ga uvrstio u kanon najvećih filmskih autora suvremenog doba. Ako mu je prethodne filmove kojima je stekao internacionalnu afirmaciju, poput Chunking ekspresa, Palih anđela i Sretnih zajedno, obilježavao godardovski dinamizam, Raspoloženi za ljubav oslanjali su se na drugi pol modernističkog nasljeđa, onaj smirenog profinjenog stila i promeditativnog ugođaja koji prizivaju Bressona, Resnaisa i Ozua. Tema emotivnog susprezanja i tankoćutne diskretnosti prepoznatljivo je dalekoistočna (iste godine kad i Wong, njome se bavio Ang Lee u također slavnom filmu Tigar i zmaj), iako nipošto lišena univerzalnosti, čemu uostalom svjedoči činjenica da je upravo zapadnjačka kritika uzdigla film na pijedestal ultimativnog remek-djela. Doista, prožimanje tematiziranja suptilnih čuvstava i suptilnog stila kojim se ta tema oblikuje fascinantno je, jedinstvo ritma, kolora, kompozicije kadra i rafinirane emocionalnosti (istovremeno suzdržane i iznimno intenzivne ljubavne čežnje) ostavlja bez daha, podsjećajući na srodno stilsko-psihološko filigranstvo Henryja Jamesa na tlu književne umjetnosti. Produkcija filma bila je vrlo složena, snimanje je dugo trajalo, dvoje glavnih, Wongu omiljenih glumaca, Tony Leung Chiu-Wai i Maggie Cheung, bilo je dovedeno do ruba izdržljivosti (Wong je snimao i po trideset repeticija), a konačna verzija dovršena je u jutro na dan svjetske premijere u Cannesu (Wong je još snimao i montirao tjedan dana prije premijere). Na najprestižnijem svjetskom festivalu Raspoloženi za ljubav dobili su Veliku tehničku nagradu te nagradu za najboljeg glumca (Tony Leung Chiu-Wai postao je prvi hongkonški glumac koji ju je osvojio), dok je Zlatna palma pripala Plesačici u tami Larsa von Triera. Festival u Busanu 2015. smjestio je Wongovo ostvarenje na treće mjesto liste sto najboljih azijskih filmova, iza Ozuove Priče iz Tokija i Kurosawina Rašomona, a godinu kasnije BBC ga je na svojoj listi najboljih fillmova 21. stoljeća stavio na drugo mjesto iza Lynchova Mulholland Drivea, dok je ove godine na listi najboljih filmova svih vremena magazina Time Out zauzeo osmo mjesto. Sofia Coppola istaknula je Raspoložene za ljubav kao ostvarenje koje je imalo ključni utjecaj na nastanak njezina kultnog filma Izgubljeni u prijevodu.
Zbog ograničenog broja posjetitelja ulaznice (20,00 kn) je moguće isključivo kupiti na internetskom rezervacijskom sustavu (www.rezervacije-poup.hr) ili na blagajni Učilišta.
Likovna djelatnost
I GIARDINI DI MARZO //
Robert Pauletta / samostalna izložba
galerija Zuccato, Decumanus 34
trajanje izložbe: 9.12.2021. – 5.1. 2022.
radno vrijeme galerije: svakim danom 10 – 12 i 16 – 19 sati
nedjeljom i blagdanima zatvoreno
„Zatvoren u svom tajnom laboratoriju nekadašnji revolucionar, Aureliano Buendija, izrađuje zlatne ribice koje mijenja za zlatnike koje zatim tali da bi od njih nanovo oblikovao ribice. I što je više zlatnih ribica prodao, to je bio dužan više raditi. U lucidnoj ludosti ovog bivšeg pukovnika i prevratnika dva mi se pojma čine ključnim; manirizam (ponavljanje) i činjenje lišeno smisla, barem onog izvanjskog, vidljivog. Ne bez razloga ove su se kategorije visoko pozicionirale na pijedestalu moje plodne i beskorisne umjetnosti.
I giardini di marzo jedna mi je od najdražih pjesama zlatnog perioda talijanske canzone ili musice legere kako ju je sam autor – Lucio Battisti, pomalo autodefanzivno znao zvati. Pjesma je objavljena 24.4.1972. godine u formi singlice i postigla je nezamislivo vrtoglavi uspjeh.
Imao sam 11 godina tada i tog sam ljeta boravio u Trstu provodeći ležerne i bezbrižne dane kod moje none Anne. Nona je stanovala na San Giovanniju, iznad raskošne Via Giulie, u maloj cvjetnoj ulici nazvanoj – Beato Angelico, po renesansnom slikaru koji se navodno prosvijetlio.
U to je vrijeme dopoguerra upravo postala prošlost, a Italija se, nabildana američkom pomoći, otvarala novim horizontima. Doprinos medija, popularne kulture i dakako canzone, tom velikom nacionalnom povratku ponosa (a možda tek bijegu od krivnje) enorman je. Od domaćica i tifosa, do tinejdžera i signorije, Italija je pjevala i ta me je zagrijana opće-društvena mobilnost dojmila.
Rastuća politička prava žena i pravo na abortus, sekularnost, humanističke društvene težnje uz ojačanu ulogu sindikata i sveučilišta, išlo je ruku pod ruku s uzletom talijanske industrije: od Fiata i Barille, preko mode, filma i televizijskih festivala, pa sve do Ferrarija.
Vidio sam i svoje mlade cije kako sudjeluju u toj priči; po njih su za subotnje izlaske, u novim automobilima, okićeni sunčanim naočalama i ispeglanim košuljama dolazili njihovi mladi zaručnici, a one bi mi uvijek nasmijane, elegantne u bijelim, crvenim ili žutim haljinama, saveznički namigivale i veselo nestajale. Odlazili su tako na svaku utakmicu, koncert ili predstavu.
Ponekad bi me poveli pogledati kakav film al cinama aperto, a kada bi se u kasnu večer preko brda vraćali, iz našeg bi se milletre, zagledali u plamteća svjetla Trsta koja kao da su izranjala iz mora. Imao sam dojam da se radi o preslici noćnog svoda punog bombona.
Tek sam još jednom, desetljeće i pol kasnije, doživio takovu društvenu poletnost, i tada se pjevalo i tada se plesalo, no zemlja u kojoj sam živio nije se propinjala, već propadala.
One last call for the Devil, one for Christ.
Jednoga sam sparnoga popodneva listajući nonine magazine naišao na tekst pjesme. Napisao ga je tadašnji Luciov bliski suradnik i tekstopisac umjetničkog imena Mogol. Bilo je tu puno novih meni nepoznatih riječi pa sam često propitivao nonu.
Inovativna glazbena struktura, ritam preliven morima harmonije, umreženi aranžmani i nadasve, la divina interpretazione di Lucio, odaju atmosferu oslobađajuće energije; kao jutro u ožujku kada spora zima susretne mladenačko proljeće.
Lucio pjeva o siromaštvu i sramu, o neuvjetovanoj ljubavi i moralnoj inhibiciji, o svježini i nadi. Od samog naslova pa nadalje ništa u tekstu nije eksplicitno; hermetičan i kontradiktoran, on sljubljen s glazbom čini da ono neizrečeno i prešućeno postane opće i podrazumijevajuće.
No ipak puni smisao tog teksta izmiče, izmicao mi je jučer i izmiče mi i danas, baš poput zlata koje nelicencirano talim.
Želio sam svoje radove, tako daleke od vječnosti, svakodnevne i potrošne, već reciklirane ili jednokratne, no nipošto frivolne, udaljiti od bilo kakve moguće interpretacije; kada bih u tomu uspio, bio bi to dostojan hommage mojoj divnoj talijanskoj obitelji.“ Robert Pauletta 4.4.2021.
Želim – crtam – utječem
izložba dječjih radova na temu 17 ciljeva UN-a za održivi planet
Mala galerija, Narodni trg 1
trajanje izložbe: 16. 12. 2021. – 31. 12 2021.
radno vrijeme galerije svakim danom: 10 – 12 i 17 – 19 sati
subotom i nedjeljom zatvoreno
Društvo Naša djeca Poreč u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Poreč predstavlja u Maloj galeriji izložbu radova učenika trećih i četvrtih razreda OŠ Finida – Područne škole Nova Vas, OŠ Poreč – Područne škole Žbandaj i Talijanske osnovne škole Bernardo Parentin.
Radovi su nastali kroz projekt Želim – crtam – utječem koji financira Zaklada za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva iz Fonda istarskih gradova i općina.
Izloženo je 60-ak iznimno raspričanih i nadahnutih dječjih radova povezanih sa 17 ciljeva Ujedinjenih naroda za održivi razvoj, koje su djeci u školama predstavili članovi i članice Dječjeg foruma DND-a Poreč.
Djeca iz Foruma željela su proširiti informacije o ciljevima za održivi razvoj planeta među svojim vršnjacima, a izložbom i među odraslima, kako bi ih nadahnuli na razmišljanje i mijenjanje navika, odnosno na preuzimanje odgovornosti za održivost našeg planeta.
Na izložbi se može pogledati i video u kojemu djeca iz Dječjeg foruma govore o 17 ciljeva UN-a za održivi razvoj.
Obrazovna djelatnost
Obavijest o programima obrazovanja
Imaš od 8 do 13 godina, maštovit/a si i voliš izrađivati ukrase za svoj dom? Sviđa ti se produljiti vijek starim predmetima i dati im novi izgled? Unesi dašak božićnog duha u svoj dom i dođi na radionicu izrade prigodnog vjenčića za vrata u Pučko otvoreno učilište Poreč!
Materijal iz prirode, puno boja i dobrog raspoloženja očekuje te u utorak, 21.12. u 17 sati na radionici izrade božićnih vjenčića. Radionica je besplatna, a materijal za izradu osigurava Učilište.
Prijavi se putem poveznice: https://forms.gle/sgTH5PMgyZN4eW7f6 i požuri jer je broj polaznika ograničen.
Više informacija potraži na web-stranicama Učilišta www.poup.hr, putem e-maila [email protected] ili na broju telefona 052 887 216.