Valfresco S1124

Ovog tjedna u POUP-u

kino_andi_bancic_5d_25_10_2018
foto: Andi Bančić
05.12.2022. 13:17; ; Početna / Obavijesti / Ovog tjedna u POUP-u

Kazalište

srijeda, 7. 12. u 20.00
Okvir
plesna predstava
Zagrebački plesni ansambl i Plesna mreža Hrvatske
ideja, koncept i koreografija: Borna Babić, Davide Belotti
izvođači: Luna Lilek, Silvija Musić, Endi Schrotter, Karlo Topolovec

U ovom nultom vremenu, vremenu praznog hoda, u vremenu podijeljenosti i odijeljenosti, jesmo li uopće još sposobni biti zajedno? Shvaćamo li prisustvo drugog/ drugih – njihovo djelovanje i odluke – bilo kako drukčije osim kao smetnju ili povod za natjecanje? Zarobljeni strahom, vrhovnim krvnikom naše slobode, krećemo se kroz prostor-vrijeme poput automata u vlastitim mikrosvemirima, u izbjegavanju drugih, ili pak povremenom mehaničkom sinkroniziranju na točki zajedničkog kratkotrajnog interesa.

Kino

četvrtak, 8. 12., petak, 9. 12. i subota, 10. 12. u 18.00

Mačak u čizmama: Posljednja želja
izvorno ime: Puss in Boots: The Last Wish
režija: Joel Crawford, Januel Mercado
uloge: Antonio Banderas, Salma Hayek, Olivia Colman, Harvey Guillén, Samson Kayo, Wagner Moura, Anthony Mendez, John Mulaney, Florence Pugh, Da’Vine Joy Raddolph, Ray Winstone
žanr: animirani, komedija, avantura
trajanje: 120 minuta

Omiljeni ljubitelj mlijeka, vrhunski borac i romantičar koji ne zna za strah se ovog prosinca vraća u kina u nastavku velikog hita iz 2011. Nova pustolovina u Shrekovom svemiru odvija se dok odvažni odmetnik Mačak u čizmama otkriva da su njegova strast prema opasnosti i zanemarivanje sigurnosti uzeli danak. Mačak je spalio osam od svojih devet života, iako se usput i pogubio u brojanju. Vraćanje života poslat će Mačka na njegovu najveću potragu dosad – na epsko putovanje u Crnu šumu kako bi pronašao mitsku Zvijezdu želja i vratio svoje izgubljene živote. Sa samo jednim preostalim životom, Mačak će se morati poniziti i zatražiti pomoć svoje bivše partnerice i neprijateljice, Kitty meke šape. Njihovoj potrazi pridružit će se i brbljavi i veseli Pas, a ovaj će herojski trio morati ostati korak ispred Zlatokose i zločinačke obitelji Tri medvjeda, Jacka Hornera i zastrašujućeg vuka.

četvrtak, 8. 12., petak, 9. 12. i subota, 10. 12. u 20.00

Stric  – kategorija 15
režija: Andrija Mardešić, David Kapac
uloge: Predrag Miki Manojlović, Ivana Roščić, Goran Bogdan, Roko Sikavica, Kaja Šišmanović
žanr: triler, drama
trajanje: 104 minute

Jugoslavija, kasne 1980-e. Obitelj dočekuje svog voljenog strica koji se iz Njemačke vraća kući za blagdane. Okupljena obitelj uživa u božićnom ručku. Radosno druženje iznenada prekida zvonjava pametnog telefona. Ubrzo postaje jasno da nisu 1980-e, a čini se da nije ni vrijeme Božića. Osim svečane purice, nožem se može rezati i napetost. Ovaj razvikani triler o božićnoj večeri iz noćne more ruši sve predrasude o dosadnom hrvatskom filmu.

Kultni ponedjeljak

ponedjeljak, 12. 12. u 19.00

Mjesta koja ćemo disati
režija: Davor Sanvincenti
žanr: eksperimentalno-dokumentarni
trajanje: 22 minute

Mjesta koja ćemo disati  vizualni je esej koji zagovara imaginaciju kroz putopis konstruiranih i anonimnih pejzaža, i svojevrsna je bilješka o budućnosti. Priče koje se isprepliću između vizualnog, slušnog i iskazanog govore o gubitku, traženju, prisustvu, budnosti, odgovornosti, iščekivanju i slobodi.

Projekcija je odvija u okviru programa Tornaj se doma.

Davor Sanvincenti (1979.) intenzivno se bavi područjem fenomenologije audiovizualnog i antropologijom vizualne kulture fokusirajući se na propitivanje različitih stanja i oblika ljudskih osjeta i percepcija. Njegovo se umjetničko djelovanje grana u razne medije: film i video, fotografija, fizičke svjetlosne i zvučne instalacije te audiovizualni performansi. U radovima se bavi konceptom iluzije, istražujući moguće granice percepcije te konstrukcije iskustva.

ponedjeljak, 12. 12. u 19.30

Bez sunca (1983.)
izvorno ime: Sans soleil
režija: Chris Marker
žanr: dokumentarni esej
trajanje: 100 minuta

Svjetski putnik Sandor Krasna dopisuje se sa svojom imaginarnom prijateljicom (glas Florence Delay), te joj opisuje gradove i predjele koje neumorno obilazi, kao i ljude koje na tim putovanjima susreće. Krasna putuje kroz Japan, Gvineju Bisau, Island i San Francisco, a riječi iz njegovih pisama koja čita njegova prijateljica praćene su kadrovima zemljopisno udaljenih mjesta i sintetiziranim zvukovima. U filozofično intoniranim pismima svog slobodnog putopisa Krasna se bavi prirodom ljudskog sjećanja i njegovim utjecajem na osobnu i svjetsku povijest, ali i tehnologijom, religijom, filmom, gerilskim ratovanjem i religioznošću.

U fiktivnom epistolarnom dokumentarcu na berlinskom festivalu 1983. godine nagrađenom Posebnim priznanjem, glasoviti francuski neovisni filmaš Chris Marker u prvom se planu bavi svojom omiljenom temom sjećanjem, njegovom fragilnošću, nestalnošću i varljivošću, a u drugom samom filmskom formom i kompozicijom. Marker se u filmu predstavlja kao Sandor Krasna, što je bio jedan od njegovih umjetničkih pseudonima, a njegove prozne i vizualne opise najjednostavnije je definirati kao dominantno asocijativni tok svijesti. Marker je i u ovom filmu dosljedan u beskompromisnom poimanju umjetnosti, u djelu impresivnih montažnih rješenja koristeći zamrznute kadrove i računalno izvedene specijalne efekte kojima naglašava izgubljenost fiktivnog putnika i konfuznost vremena.

U anketi časopsa Sight and Sound, provedenoj 2014. godine, filmski kritičari su ovaj film proglasili trećim najboljim dokumentarnim filmom svih vremena.