OSVRT NEZAVISNE LISTE RODOLJUBA KOSIĆA NA RAD KONSTITUIRAJUĆE SJEDNICE GRADSKOG VIJEĆA GRADA POREČA – PARENZO

17.06.2013. 00:00; ; Početna / Politika / OSVRT NEZAVISNE LISTE RODOLJUBA KOSIĆA NA RAD KONSTITUIRAJUĆE SJEDNICE GRADSKOG VIJEĆA GRADA POREČA – PARENZO

Nakon održane konstituirajuće sjednice GV-a (subota, 15.06.2013.), u cilju pravovaljanog izvještavanja javnosti, dužni smo objašnjenje našim biračima, zbog čega našoj NL, (kao najjačoj oporbenoj opciji sa pet viječničkih mandata), nije pripalo mjesto potpredsjednika GV-a.

Proučavanjem Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (u daljnjem tekstu Zakon), Statuta grada Poreča – Parenzo (u daljnem tekstu Statut) i Poslovnika o radu GV grada Poreča – Parenzo (u daljnjem tekstu Poslovnik) uvidjeli smo da predstavnička većina u svim dosadašnjim sazivima GV -a, u Statut i Poslovnik nisu uvrstile pozitivnu zakonsku odredbu iz članka 34. Zakona koji glasi:

Članak 34.
Predstavničko tijelo ima predsjednika i do dva potpredsjednika, koji se biraju većinom glasova svih članova predstavničkog tijela.
Ako predstavničko tijelo ima dva potpredsjednika, u pravilu se biraju tako da se jedan potpredsjednik bira iz reda predstavničke većine, a drugi iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.

Neuvrštavanjem ove pozitivne zakonske odredbe u Statut ili Poslovnik, de facto, oba potpredsjednička mjesta pripadaju vladajućoj većini, koja ima pravo predlaganja i biranja kandidata za ta mjesta. Također, daje mogućnost predstavničkoj većini, da trgovanjem sa mjestom potpredsjednika GV-a, „kupuje" oporbene vijećnike, i na taj način slabi oporbeno djelovanje u GV-u.

Postupak NL S. Mekote (dva vijećnička mandata) smatramo potpuno legitimnim. Ponuđeno joj je mjesto potpredsjednice GV-a, koje po Poslovniku ne pripada oporbi, nego vladajućoj većini. NL S.Mekote je takvu ponudu prihvatila.

Stav naše Nezavisne liste je da se tim činom priklonila IDS-u, s kojim je sklopila prikrivenu koaliciju, te je više ne smatramo dijelom oporbe u GV-u.

Neimplementiranje članka 34. Zakona, u Statut i Poslovnik, naših pet vijećnika u GV-u pokušalo je ispraviti prijedlogom Odluke za drugog potpredsjednika GV-a Grada Poreča – Parenzo. Usvajanjem te Odluke potpredsjedničko mjesto bi pripalo predstavničkoj manjini u GV-u, a kandidat bi se birao na njihov prijedlog. Time bi se priznala iskazana volja građana na izborima, budući da bi predstavnička manjina predlagala kandidata za potpredsjednika GV-a. Predsjedavajući je taj prijedlog odbio zaprimiti, te se o njemu nije ni glasalo.

Time je IDS pokazao kako i nadalje ima namjeru apsolutistički upravljati gradom, ne priznajući pluralizam političkih opcija i stavova, kao ni iskazanu volju građana na izborima.

Na žalost, u tome mu za sada pomažu i dvije predstavničke manjine u GV-u (HDZ i NL S. MEKOTE), pristajući na njihovu političku trgovinu.

Na temelju svega gore izvještenog, NEZAVISNA LISTA RODOLJUBA KOSIĆA smatra da predstavnička većina u Gradskom vijeću treba pokrenuti aktivnosti za kavalitativnim izmjenama i dopunama postojećeg Poslovnika o radu GV, na način da se uvaže pozitivne zakonske odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, u cilju daljnje demokratizacije društva i poštivanja volje građana. Na tom tragu, gradski vijećnici NL R. KOSIĆA, dati će svoj puni doprinos u radu GV predlažući amandmane koji će uvažavati predstavničku manjinu u GV, i priznavati volju građana iskazanim na izborima.

Print Friendly, PDF & Email