NEWS
VALFRESCO 4 S
Booktiga 2024

Osvrt na bogatu sezonu dugovječnog festivala 57. Koncerti u Eufrazijani

Rhapsody guitar
14.09.2018. 00:05; ; Početna / Kultura / Osvrt na bogatu sezonu dugovječnog festivala 57. Koncerti u Eufrazijani

Ovo je ljeto po 57. put Eufrazijeva bazilika u Poreču otvorila svoja vrata jednom od najstarijih festivala klasične glazbe u Hrvatskoj, Koncertima u Eufrazijani. U jedinstvenom ambijentu spomenika pod zaštitom UNESCO-a između 6. srpnja i 7. rujna 2018. održano je ukupno 12 koncerata priznatih domaćih i inozemnih glazbenika u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Poreč. Istaknuta značajka ovogodišnjeg repertoara bila je raznolikost – izvođača i skladbi.

1. Koncerte u Eufrazijani maestralno je otvorila mlada domaća pjevačka zvijezda u usponu, bariton Leon Košavić, uz mezzosopranisticu Ivu Krušić i glasovirsku pratnju Lane Bradić. U jednako kvalitetnom tonu sezona je i zatvorena uz cijenjenu mezzosopranisticu Katju Markotić u sastavu Zagreb Palette ansambla. Drugi koncert sezone doveo je poznatu domaću violončelisticu Moniku Leskovar u duu s porečkom pijanisticom Terezijom Cukrov. Izvrsnost ovih glazbenica prepoznala je i porečka publika koja se odazvala i podržala izvođačice u velikom broju.

Vrhunac festivala zasigurno su obilježila dva inozemna gudačka kvarteta – njemački Henschel Quartet te austrijski Pacific Quartet Vienna. Svojim su izvedbama, osim vlastite izvanrednosti,  potvrdili kako je porečka Bazilika, između ostalog, i akustički savršen prostor za ovakve izvedbe. Preplavljenost zvucima gudačkih instrumenata publiku je odvela u začudno, nestvarno iskustvo.

Najveći poduhvat vrijedan divljenja u ovoj je sezoni izvela talijanska pijanistica Elisa Tomellini. Prošle je godine Tomellini u Bazilici nastupila netom poslije silaska s alpskog vrha Monte Rosa, gdje je održala koncert na najvišoj nadmorskoj visini ikad, a ove se godine odlučila na ništa manje smjelo i značajno djelo kojim je posebno počastila Eufrazijanu. Tomellini je u Poreču obilježila svoju karijeru kao prva žena u povijesti koja je na koncertu integrirano izvela potpune, nepojednostavljene Lisztove etide po Paganiniju. Porečka je publika, ostavši bez daha i nezasitna virtuoznom izvedbom, Tomellini na bis vraćala čak pet puta.

Sezonu su obilježile i gitarske izvedbe, pojedinačno i u različitim sastavima. Slovenski gitarist Jure Cerkovnik nastupio je kao solist, a trio Evocaciòn predstavio se kao prvonagrađeni na Poreč festu. Najviše radosti publici uvijek pruži nastup polaznika ljetne škole gitare Rhapsody guitar. Vođeni glazbenim predavačem i pedagogom Xhevdetom Sahatxhijom, mladi su polaznici u Eufrazijani predstavili čaroliju sinergije različitih uzrasta i narodnosti u glazbi.

Najljepše domaće i inozemno glazbeno sustvaralaštvo prikazala je suradnja australijskog trubača Paula Goodchilda i domaće pijanistice Tamare Jurkić Sviben, dok su neke novije tendencije u repertoaru klasične glazbe u Baziliku dovela dva sastava predvođena flautistom Danijem Bošnjakom, Harlequin Art Collective i trio Marsupilami.

O bogatom programu ovogodišnjih Koncerata svjedoči i kreativna gužva u porečkom kazalištu. U jednom su trenutku izvođači doslovno čekali red za svoj termin pripremnih vježbi prije nastupa. Eufrazijana je čitavo ljeto petkom odzvanjala zvukovima najizvrsnijih izvođača u očaravajućem ambijentu, te je upravo to prožimanje glazbene i arhitektonske umjetnosti dostojno vrijedne tradicije koncerata klasične glazbe u Eufrazijani. Osim povećanog broja koncerata naprema prethodnim sezonama, ove je godine veliko osvježenje unio nov, zanimljiv i privlačan vizualni identitet Koncerata, za koji zasluge idu Studiju Sonda, a temeljen je upravo na međudjelovanju zvuka i prostora zlatne Eufrazijane.

Svakim od mnogih koncerata u ovoj sezoni Koncerti u Eufrazijani u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Poreč potvrdili su izvrsnost pomno odabranih glazbenika, ali i odvažnost u ponudi novih, drugačijih i u svakom smislu izvanrednih izvedbi. I glazbenici i slušatelji odnijeli su s koncerata vrlo ugodne dojmove, a Eufrazijana time iznova potvrdila svoje vrline i prestižnost.

Print Friendly, PDF & Email