Galerija S
VALFRESCO 1224 S

Kino predstave i izložbe ovaj tjedan u Poreču

poup-logo-v
23.08.2021. 12:28; ; Početna / Obavijesti / Kino predstave i izložbe ovaj tjedan u Poreču

Kino Roxy

Projekcije se održavaju na otvorenom (terasa bara Roxy). U slučaju kiše projekcije će se održati u unutarnjem kinu.

utorak, 24.kolovoza  u 20 sati   

LION KING – sinkronizirano
IZVORNO IME : The Lion King
REDATELJ: Jon Favreau
ŽANR: avanturistički
ULOGE: Adrian Pezdirc, Mateja Majerle, Milan Pleština, Frano Mašković, Marko Makovičić, Anja Šovagović Despot, Nika Ilčić, LayZ, Vanna, Dino Jelusić

TRAJANJE FILMA: 118 min

SADRŽAJ FILMA: Disney predstavlja „Kralja lavova“ redatelja Jona Favreaua, igranu verziju Disneyevog klasika iz 1994. godine. Dugoiščekivani „Kralj lavova“ u režiji Jona Favreaua vraća nas u afričku savanu gdje na svijet dolazi novorođeni lavić Simba. Simba idolizira oca, kralja Mufasu i teška srca prihvaća svoju sudbinu. Scar, Mufasin brat, nije oduševljen dolaskom mladunca jer je upravo on nasljednik prijestolja koji ima druge planove. Borba za Kamen Ponosa opustošena je izdajom i tragedijom što na kraju rezultira Simbinim izgnanstvom. Uz pomoć veselih i znatiželjnih prijatelja, Simba prisilno odrasta te uzima ono što mu s pravom pripada.

 
četvrtak, 26.kolovoza  u 20 sati
 

PARAZIT
IZVORNO IME: Parasite
REDATELJ: Bong Joon Ho
ŽANR: DRAMA
ULOGE: Song Kang Ho, Lee Sun Kyun, Cho Yeo Jeong
TRAJANJE FILMA: 132 min

CANNES FILM FESTIVAL 2019. – DOBITNIK ZLATNE PALME ZA NAJBOLJI FILM!

DOBITNIK 4 NAGRADE OSCAR
Najbolji film
Najbolji redatelj
Najbolji originalni scenarij
Najbolji međunarodni film

SADRŽAJ FILMA: Četveročlana obitelj Ki-taeka je bliska, ali potpuno nezaposlena, pred njom je mračna budućnost. Sina Ki-wooa preporučuje njegov prijatelj, student na prestižnom sveučilištu, za dobro plaćeni posao podučavanja, te se nada da će tako imati redovite prihode. Sa svim očekivanjima svoje obitelji, Ki-woo odlazi u obiteljski dom na intervju. Stigavši u kuću gospodina Parka, vlasnika globalne IT tvrtke, Ki-woo susreće njegovu suprugu Yeon-kia, lijepu mladu damu. Ali nakon ovog prvog susreta između dviju obitelji, uslijediti će nezaustavljivi niz nezgoda.

Kino

petak, 27.kolovoza u 18 sati i u subotu, 28. kolovoza u 18 sati
PSIĆI U OPHODNJI: FILM – sinkronizirano

IZVORNO IME: Paw Patrol: The Movie

REDATELJ: Cal Brunker 
ŽANR: animirani

TRAJANJE FILMA: 88 min  

SADRŽAJ FILMA: Psići prvi put napuštaju Adventure Bay – uvodeći nas u novi svijet Adventure Cityja. Kad psići saznaju da je Humdinger postao gradonačelnik prometne metropole, kreću u akciju kako bi spasili grad od njegove sebičnosti. Uz nove lokacije, smiješne, nove likove, ludu akciju, ova poznata CG animacija je savršen film za zajedničko uživanje najmlađih, ali i cijele obitelji.

 

petak, 27.kolovoza u 20 sati i u subotu, 28. kolovoza u 20 sati
KOLONIJA:

IZVORNO IME: Tides
REDATELJ:  Tim Fehlbaum
ŽANR: SF triler
ULOGE: Nora Arnezeder, Sarah-Sofie Boussnina, Iain Glen
TRAJANJE FILMA: 104 min

SADRŽAJ FILMA: Kad je život na zemlji postalo nemoguć, vladajuća elita naselila je planet Kepler 209. Ali zbog njegove atmosfere novi stanovnici postaju sterilni. Dvije generacije kasnije, treba utvrditi je li život na zemlji ponovno moguć: Misija Ulysses II trebala bi donijeti sigurnost. Astronautkinja Blake jedina je preživjela slijetanje kapsule – ali ubrzo shvaća da nije sama na Zemlji. Borba za opstanak započinje i Blake je primorana donositi odluke koje će odrediti sudbinu cijelog čovječanstva. 

Rezervacija i kupnja ulaznica moguća je na blagajni Učilišta ili preko internetskog rezervacijskog sustava: www.rezervacije-poup.hr.

Likovna djelatnost

U galeriji Zuccato četvrtak, 26.kolovoza u 21.00  otvorenje samostalne izložbe  LITER_ART_URA / Stanislava Hajbana

 Galerija Zuccato, Decumanus 34
 trajanje izložbe: 26.8.2021. – 18. 9. 2021.
radno vrijeme galerije: 9 – 12 i 17- 22 sata / autor je ujedno i domaćin, boravi u galeriji tijekom trajanja izložbe

Izložba u osnovi predstavlja nove radove autora, nastale u posljednje dvije godine. Koncept je postava prilagođen prostoru i podijeljen na dvije cjeline. Prizemni dio ozvučeni je ambijent naglašeno interaktivnog tipa, prostor cjelodnevnog dijaloga, druženja i suradnje; istovremeno je i životni i radni prostor, uključuje dvije pozornice, instrumente i stalke s tekstovima, a izlošci su u funkciji scenografije režiranim i improviziranim događanjima (radionica pjesama, probe za performanse, premijerne izvedbe pjesama grupe Car je gol, razgovori o novim knjigama, čitanja pjesama, izrada otisaka itd.). Prostor na katu, naslovljen Press&Quotes, namijenjen je pojedincu i najbliži je ambijentu čitaonice; četiri strane središnjeg stupa predstavljanju četiri nove knjige, a zidovi predstavljaju autora; iz trake tekstova recentnih intervjua u visini očišta prema gore I prema dolje nižu se fusnote i didaskalije, otisci i fotografije – radovi o kojima se govori.

STANISLAV HABJAN (Zagreb, 1957.)  Multimedijski umjetnik; pisac, dizajner, performer, likovni umjetnik… Autor je knjiga kratkih priča Nemoguća varijanta (1984), Greiner & Kropilak Interkonfidental (s Borisom Greinerom, 1999), knjige pjesama Košulja na cvjetove i pjesme na struju (2020), knjige kratkih proza Vrijeme i mi, PostApoc dijalozi (2020) te Nemoguće varijante i drugih priča (2020), a koautor je (uz Marka Goluba) i knjige Stanislav Habjan, Neobjavljeno 1983-2023.

Prozom je zastupljen u više antologija hrvatske kratke priče i novele, tekstovi su mu prevođeni na engleski, talijanski, poljski, slovenski i makedonski, a naslovom njegove priče Poštari lakog sna imenovana je panorama proze Quorumova naraštaja (ur. K. Bagić, 1996).

Ostvarujući radove unutar nekoliko autorskih grupacija (Greiner&Kropilak, Slipa konfidenca, Petikat) objavljivao je, izlagao i nastupao u Hrvatskoj, Francuskoj, Sloveniji, Italiji, Danskoj, Njemačkoj, Indiji… G. 1993. u suradnji s Greinerom konstruirao je Human Weight Printer, unikatni tip grafičke preše za dvije osobe kojom je ostvareno niz izvedbi otisaka grafika uživo. Kao dizajner autor je brojnih vizualnih identiteta za domaće i međunarodne umjetničke projekte, filmske i glazbene festivale, izložbe i kazališne predstave. Oblikovao je plakate i kataloge za nastupe hrvatskih umjetnika na venecijanskom bijenalu (1997, 2003, 2005); plakati su mu uvršteni u Graphis poster books (1994, 1995, 2004); bio je art direktor novina za kulturu Homo volans (1995/7) i glazbenog magazina Nomad (1998/9)… Nagrađivan je za prozu, za grafički dizajn i za autorski projekt. U koautorstvu s Danijelom Žeželjom, Borisom Greinerom i drugim autorima ostvario više multimedijskih projekata i performansa (Homo volans,1996; Osmijeh Majakovskog, 2001; Stazione Topolo, 2003; Reflex, 2006; BeCycled!, 2006; My Home is Your Home, 2009; Simetrija kvadrata, 2011, Kaciga od Manche, 2012; Idijot Wind, 2012; Pjesma za Vidu, Viktora, 2013). U suradnji s Danijelom Žeželjom ostvario niz dizajnerskih projekata, kao i grafičkih mapa i slikovnica (Petikat Exp, 2005; Becycled Quotes, 2006; Be Fair to Dog!, 2007, Lun, 2009; Život mimo, 2010; Dućan metafora, 2011; Pio i Pepe, 2013, Ako znenada pride kruto lačan gost, 2013).

Od 2012. do 2015. s Hrvojem Đukezom i prijateljima vodi projekt Skale do Sunca, program galerije za umjetnost i dizajn u Staroj Novalji. Ljeta 2019. taj je rad zaokružen retrospektivnom izložbom Kako smo gradili Skale do Sunca, dio prvi.

Aktualni samostalni projekti uključuju mu izložbe Dijalozi i Uzmi, čitaj!, putujući ambijent Dućan metafora, polivalentni projekt Literartura, te od proljeća 2019-e literarni i scenski projekt Car je gol.

S umjetničkom grupom Car je gol (u staronovaljskoj alternaciji Orkestar Skala do Sunca) za koju piše pjesme, nastupa uživo od jeseni 2019.

U svibnju 2020. u Galeriji HDD u Zagrebu izlaže 45 novih grafičkih oblikovanja pod nazivom Neobjavljeno, a u ožujku 2021. u Atelijerima Žitnjak 30 radova pod nazivom Identiteti. Tom se izložbom u proširenoj varijanti predstavlja u svibnju u dubrovačkoj galeriji AR Lazareti.

Živi i radi u Zagrebu i Staroj Novalji, a poruke prima na [email protected]

 

  1. Annale: Bogu krasti dane

Istarska sabornica

Obala Matka Laginje 2

trajanje izložbe: do 12. 9. 2021.

radno vrijeme: 10.00 – 12.00 i 18.00 – 22.00

umjetnici: Meriç Algün, Pasko Burđelez & Nastasja Špilj, Iva Ćurić, Igor Eškinja, Gorgona, Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša, Toni Meštrović, Bojan Mucko, Nadija Mustapić, Ivana Pegan Baće, Goran Petercol

dizajn: Ana Tomić i Marino Krstačić-Furić

Izložba Bogu krasti dane propituje učinak birokracije na pojedinca i kritizira bezličnost birokratskog aparata. Radovi jedanaestero umjetnika i umjetničkih skupina osvrću se na administrativne zavrzlame i prateće komedije zabune u kojima se možemo svi prepoznati.

Forma koja počesto ostaje sama sebi svrhom, neprohodni protokoli administriranja te prolongiranje konačnog rješenja pojedine su „slike“ izložbe koja se smješta na granici zbilje i fikcije. Okuplja radove koji izvrću birokratske postupke, karikiraju administrativni jezik i dovode u pitanje njegovu svrhovitost i racionalnost. Riječ je o radovima koji tematiziraju impersonalne procese i jednosmjerne komunikacijske protokole koji u nama izazivaju nelagodu i dezorijentaciju, ali i poriv za pobunom.

Uz umjetničko naslijeđe blisko konceptualnoj umjetnosti (na domaćoj sceni inauguriranoj radom grupe Gorgona), idejno polazište izložbe čini književno djelo Nikolaja Vasiljeviča Gogolja iz 1836. Drama Revizor opisuje pojavu blefera Hlestakova kojeg mještani zbog straha i opće nervoze zamjenjuju za državnog revizora. Kako kaže Gogolj: Ukratko, rijetko tko ne bude Hlestakov barem jednom u životu – radi se samo o tome da njegov trag lukavo mijenja smjer, pa izgleda kao da i nije njegov. Tako na izložbi susrećemo filmsku komediju zabune o ispravnom korištenju jezičnih fraza (Meriç Algün); satiru o impersonalnosti administrativnih modela (Igor Eškinja), ironijski komentar na svakodnevni sustav nadzora (Toni Meštrović); pokušaj dijaloga s nedodirljivim poretkom koji postaje igra gluhog telefona (Ivana Pegan Baće); akciju dugotrajnog nošenja registratora javnim prostorom koja se isprepliće sa svakodnevnim društvenim interakcijama (Bojan Mucko); prostorne premetaljke koje izazivaju uobičajeno shvaćanje umjetničkog rada – gdje rad počinje i gdje završava? (Goran Petercol); javno odricanje autorstva nad umjetničkim radom (Nastasja Špilj & Pasko Burđelez); propitivanje nepogrešivosti statistika, brojki i tablica (Iva Ćurić); suprotstavljene zbrojeve dva i dva (Nadija Mustapić); preuzimanje dvojnih identiteta (Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša); te apsurdne protokole, šaljive ankete i manipulirane fotografije koji se poigravaju krutim shvaćanjem osobnosti (Gorgona).

S radovima u raznolikim medijima, što starijim, što novim produkcijama, izložba Bogu krasti dane, nastoji uzdrmati temelje smutnje što ih stvara nabujala birokracija te proniknuti u automatizaciju individualnog djelovanja, koja u konačnici dovodi do suzbijanja inovacija i pomanjkanja inicijative pojedinca. Bogu krasti dane navodi na ometanje normaliziranih hijerarhija čija značenja zbog nesvjesnog automatizma prihvaćamo kao nužna. Tjera nas da se zapitamo što se događa s osobnošću u hiperbirokratiziranom društvu, je li nam se činovnički jezik uvukao pod kožu kao kamuflirani oblik nasilja koji postaje „knjigovodstvo duše“?

Ksenija Orelj

zahvale: Drugo more, Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka; Kolekcija Marinko Sudac / Muzej avangarde

 

CRTEŽI / BOJAN ŠUMONJA

samostalna izložba  

Mala galerija, Narodni trg 1

trajanje izložbe: 19.8. 2021. – 28.8.2021.

radno vrijeme galerije: radnim danom 10 – 12 i 18 – 22 sata

nedjeljom i državnim blagdanima zatvoreno

“Crteži, od kojih je dio predstavljen na ovoj izložbi nastali su 2020. godine. Zanimljivo je da nisu nastali u mom studiju u centru Pule, već na kuhinjskom stolu u našem stanu na Palacinama. Na neki način njihov nastanak iniciran je sintagmom ”Ostanimo doma» uslijed pojave prvog vala Covida 19.

Radi se o ciklusu od 40-ak crteža suhim pastelama na papiru od kojih su na dvadesetak uprizoreni podmorski pejsaži u kojima se dešavaju susreti čovjeka i stanovnika morskih dubina. S jedne su strane morske dubine sinonim za sigurna mjesta na kojima možemo prkositi zemaljskim prijetnjama i na kojima se u dimenziji tišine i kontemplacije možemo  približiti suštini. S druge strane u tim trenucima kada nismo u našoj kopnenoj dimenziji, kada nam je život u opasnosti, možda možemo ostvariti bolju vezu sa esencijalnim u sebi, sa svojim vodičem koji zna kako svakoga od nas učiniti najboljom verzijom sebe.

Ovi radovi zamišljeni su kao uvod u nezagađeni prostor tišine  nudeći taj prostor kao prostor nove univerzalnosti i kontemplacije.” Bojan Šumonja

Bojan Šumonja  rođen je u Puli 29.10.1960. Završio je srednju umjetničku školu u Puli te diplomirao na  Accademia di Belle Arti di Venezia, odjel skulpture, u klasi prof. Tramontina 1984. Godine. Jedan je od osnivača Hrvatskog Društva likovnih Umjetnika Istre. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU) od 1987. Bio je član vijeća za vizuelnu umjetnost grada Pule,   Istarske Županije i vijeća za vizuelnu umjetnost pri Ministarstvu kulture RH. Jedan je od autora Istarske kulturne strategije.  Član je HDLU Istre (Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Istre) i Umjetničke organizacije ROBOT, Pula te umjetnički direktor galerije Poola u Puli. Izlagao na preko 200 skupnih i 100-tinjak samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu.

Predstavljao Hrvatsku na mnogobrojnim međunarodnim projektima i izložbama.

Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja za svoj umjetnički rad. 2007 u izdanju  HDLU-a Istre izlazi monografija o umjetnikovom radu čiji tekst potpisuje Igor Zidić.

Radovi mu se nalaze u stalnom postavu Moderne galerije Zagreb, u fundusu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, Zavičajnog Muzeja grada Rovinja, Obalnih Galerija u Piranu, te u mnogobrojnim područnim gradskim i privatnim zbirkama. Živi i radi u Puli.

U foajeu porečkog kazališta otvorena je izložba Tee Štokovac DoDaha. 

Narodni trg 1

Trajanje izložbe do 26. 8. 2021.

radno vrijeme: radnim danom  9 – 21 sat, subotom  17 – 21.

Nedjeljom i blagdanom zatvoreno.

Serijom “DoDaha” Tea Štokovoc obraća nam se u svojoj tipičnoj crno-bijeloj tehnici i u velikom formatu.

To je intimna serija složenog karaktera koja ističe povezanost emocija pojedinca i društva.

Izložba je postavljena u suradnji s Centrom za građanske inicijative Poreč, u sklopu festivala “Homo, fešta!”. 

Tea Štokovac, inženjerka fotografije, rođena je 27. rujna 1995. godine. Na drugoj godini studija na Višoj strukovnoj školi u Sežani izabrala je smjer kreativne fotografije. Tijekom studiranja posvetila se i radu, svojoj fotografskoj karijeri. Ljubav prema fotografiji prati je od djetinjstva. Njezin dosadašnji opus najviše je posvećen kreativnoj i atelijerskoj fotografiji. Osim fotografije, bavi se i grafičkim dizajnom. Vlasnica je Studia Partum. Svoje radove već je izlagala na više samostalnih i grupnih izložbi. Osvojila je prvo mjesto na festivalu fotografije Rovinj Photodays 2018. u kategoriji Akt/Tijelo sa serijom fotografija ‘InBed’