NEWS
Valfresco Uskrs S

Otvorena izložba „Moć nemoćnih“, prvi sažeti retrospektivni prikaz jednog od vodećih umjetnika svjetske avangarde Jiříja Valocha

13620315_1086503584762133_339817972706598752_n
06.07.2016. 21:27; ; Početna / Kultura / Otvorena izložba „Moć nemoćnih“, prvi sažeti retrospektivni prikaz jednog od vodećih umjetnika svjetske avangarde Jiříja Valocha

U sklopu projekta Umjetnik na odmoru u Valamaru koji se u Poreču održava već četvrtu godinu za redom, u porečkoj je galeriji Zuccato 5. srpnja otvorena izložba umjetnika, teoretičara i kustosa Jiříja Valocha, „Moć nemoćnih“.

Svečanom otvorenju prisustvovali su kustosica izložbe Ivana Janković, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Ješa Denegri, dogradonačelnica Grada Poreča Nadia Štifanić Dobrilović, ravnatelj PUO Poreč Elio Štifanić, voditelj likovne djelatnosti u Pučkom otvorenom učilištu Poreč Sebastijan Vojvoda te potpredsjednica za poslovni razvoj i korporativne poslove Valamar Rivijere d.d. Ivana Budin Arhanić.

Dogradonačelnica Grada Poreča tom je prilikom izjavila: „Ova impozantna izložba u prekrasnom prostoru Galerije Zuccato upotpunila je turističku ponudu grada Poreča. Pozivam sve posjetitelje, turiste i građane grada Poreča da dođu posjetiti izložbu“.

Okosnicu izložbe čine djela nastala 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća koja pokazuju razmjerno širok raspon interesa umjetnika, od fotograma i frotaža nastalih na nadrealističkim iskustvima predratne avangarde, zatim radikalnih konceptualnih projekata i serija fotografija, preko vizualne ili konkretne poezije, vizualnih partitura, verbo-vizualnih instalacija, te drugih zanimljivih konceptualnih praksi, akcija u duhu Fluxusa, primjera land-arta, do body-arta.

Zanimljivo je kako lokalna struka do sada nije napravila retrospektivnu izložbu u Češkoj, s obzirom na značaj Jiříja Valocha koji je jedan od najvažnijih umjetnika druge polovice 20. stoljeća i koji je u razdoblju 60-ih i 70-ih godina ostvario fascinantnu kulturnu mrežu kontakata s umjetnicima s istoka i zapada u doba hladnog rata. Namjera izložbe je dati uvid u bogat raspon umjetničke produkcije te učvrstiti njegovu poziciju jednog od najznačajnijih protagonista neoavangardne umjetničke scene“, istaknula je kustosica izložbe Ivana Janković.

Sama izložena djela dio su jedinstvene zbirke dokumentacije, umjetničkih djela avangardne umjetnosti i radikalnih praksi Kolekcije Marinko Sudac, nastalih od 1914. do 1989. u Srednjoj i Istočnoj Europi.

„Velika je privilegija i čast da je Poreč, prije Brna, Praga, Zagreba održao retrospektivu radova Jiříja Valocha kao uvod u veliku izložbu u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Ova izložba nas uvrštava na kartu kulturnih turističkih odredišta Europe. Zahvaljujem se svima na suradnji u postavu izložbe, a posebno suorganizatorima Valamar Rivijeri, Kolekciji Marinko Sudac i Muzej suvremene umjetnosti“, rekao je ravnatelj Pučkog otvorenog učilišta Poreč Elio Štifanić.

„Umjetnik na odmoru“ u Valamaru projekt je čiji je autor kolekcionar Marinko Sudac, a organizira se u suradnji s tvrtkom Valamar Riviera d.d., Institutom za istraživanje avangarde i Kolekcijom Marinko Sudac. Misija mu je prezentiranje raznih nasljeđa prve avangarde kroz gostovanje svjetski priznatih avangardnih umjetnika koji će po tjedan dana boraviti u ekskluzivnim Valamarovim objektima. Neki od istaknutih svjetskih umjetnika koji će se ove godine predstaviti u Valamaru su: Lev Nussberg (Rusija), Katalin Ladik (Mađarska), Raša Todosijević (Srbija), István Nádler (Mađarska), Philip Corner (SAD) i Boris Mikhailov (Ukrajina).  Tijekom lipnja, srpnja i kolovoza umjetnici imaju priliku, kroz neformalna druženja, upoznati druge umjetnike, ali i teoretičare, povjesničare umjetnosti i muzejske stručnjake.

Potpredsjednica za poslovni razvoj i korporativne poslove Valamar Rivijere d.d. Ivana Budin Arhanić zaključila je: „Valamar je počašćen i ponosan biti domaćinom još jednog izdanja „Umjetnik na odmoru“, projekta koji s vremenom postaje prepoznatljivi dio kulturnog identiteta grada Poreča te Poreč svrstava u svjetski vrh avangardne umjetnosti. Valamar Riviera na brojne načine podupire razvoj kulture i umjetnosti kao značajnog čimbenika kvalitete turističke ponude u destinaciji“.

Print Friendly, PDF & Email